اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سفیر سابق فلسطین در تهران:‌ توطئه صهیونیسم بین‌الملل برای تمام کشورهای عربی است نه فقط فلسطین

سفیر سابق فلسطین در تهران با هشدار درباره توطئه دیرینه صهیونیسم بین‌المللی نه تنها برای فلسطین بلکه برای تمام کشورهای عربی گفت: امروز تمام فشار غرب علیه ایران به دلیل دفاع این کشور از آرمان فلسطین و مبارزه با استکبار است.

سفیر سابق فلسطین در تهران:‌ توطئه صهیونیسم بین‌الملل برای تمام کشورهای عربی است نه فقط فلسطین

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، صلاح الزواوی، سفیر سابق فلسطین در تهران با بیان اینکه ایرانی‌ها در طول تاریخ ملت بزرگی بوده‌اند، تصریح کرد: در دوران رژیم شاهنشاهی هم ایران از ارتش بزرگ، مردم بزرگ و تأسیسات بزرگ و قوی برخوردار بود؛ اما مشکل آنجا بود که ایران مزدور استعمارگران بود.

او با بیان اینکه در دوران پهلوی سفارت فلسطین سفارت اسرائیل بود، گفت: این سفارتخانه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند که به شاه دستور می‌دادند چه کار کند و چه کار نکند.

امام خمینی با نامگذاری روز قدس اهداف انقلاب را تعیین کرد

الزواوی افزود: امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب بزرگ و تاریخی در ایران استقلال و جمهوری اسلامی را به تمام معنا به ایرانی‌ها تقدیم کرد، چرا که ایشان به دنبال سلطه‌گری و دیکتاتوری نبودند؛ بلکه با یک خط مشی بین‌المللی عمل و اهداف انقلاب را محقق کردند.

سفیر سابق فلسطین با تأکید بر فرمایشات مکرر و مؤکد امام راحل مبنی بر لزوم وحدت کشورهای اسلامی و دفاع از آرمان فلسطین و آزادی این کشور از چنگ اشغالگران صهیونیست گفت: کشورهای غربی یعنی آمریکا و اروپا به هر طریقی مانع ایجاد وحدت اسلامی می‌شوند، چرا که جمعیت ما مسلمانان در سراسر دنیا به دو میلیارد می‌رسد و اتحاد آنها مصیبتی برای غرب است.

الزواوی افزود: تشکیل دولت اسلامی در ایران برای شخص امام خمینی(ره) و همه مسلمانان آزادی‌خواه جهان مسرت‌بخش بود، چرا که این شیخ جلیل آمد و تأکید کرد که وحدت کشورهای اسلامی و آزادی فلسطین باید محقق شود؛ اما این برای دشمنان اسلام قابل قبول نبود.

سفیر سابق فلسطین با بیان اینکه آمریکا از دویست سال قبل با صهیونیسم بین‌المللی علیه فلسطین، جهان اسلام و منطقه خاورمیانه هم‌پیمان شده بود، گفت: آمریکا به دنبال این بود که کشور مستقل فلسطین در کل سرزمین‌های فلسطینی از نیل تا فرات در خدمت صهیونیسم باشد و به دنبال آن در پی غصب اردن، سوریه، لبنان، عراق، مصر و عربستان سعودی برآیند و این توطئه بزرگ آنهاست.

الزواوی ادامه داد: از همین رو ما امضای توافق اوسلو را هم محکوم کردیم، چون با ایجاد کشور مستقل فلسطین در بخشی از اراضی فلسطین مخالف بودیم؛ به این دلیل که ما خواهان کل فلسطین تاریخی بودیم.

سفیر سابق فلسطین گفت: وقتی که اسلو را در سال ۱۹۹۳ برای برخورداری از کشور مستقل فلسطینی امضا کردیم، قرار بر این بود که بعد از پنج سال کشور مستقل فلسطین در مرزهای نوار غزه، کرانه باختری و قدس شرقی تشکیل شود و البته آن زمان هیچ شهرک‌نشین صهیونیستی نه در کرانه باختری و نه در قدس شرقی نبود.

وی افزود:‌ اسحاق رابین، نخست‌وزیر اسبق رژیم اسرائیل که همه صحرای سینا در مصر، بخش‌هایی از بلندی‌های جولان در سوریه، نوار غزه، قدس و بخش‌هایی از کرانه باختری را اشغال کرده بود، این توافق را امضا کرد و «قهرمان اسرائیلی‌ها» لقب گرفت؛ اما جایزه او در اسرائیل یک گلوله بود که به کشته شدنش منجر شد و فلسطینی‌ها هم به هیچ کشور مستقلی دست نیافتند.

سفیر سابق فلسطین در تهران در بخش دیگری از سخنانش به دوران جنگ ایران و عراق پرداخت و گفت: صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق شخص احمق و مزدوری بود. او هشت سال علیه انقلاب ایران جنگ راه انداخت و قریب به ۲۰ میلیون نفر از ایران و عراق در این جنگ کشته شدند و البته باید گفت آن زمان ارتش عراق تحت سلطه این دیکتاتور بعث مجبور به جنگ با ایران بود.

انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه آزادی‌خواهان جهان است

الزواوی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی هرگز به دنبال سلطه‌گری نبوده است، گفت: این انقلاب را تا همین حالا هم خدا پیش برده است. این انقلابی قرآنی، اسلامی و متعلق به همه آزادی‌خواهان جهان است و بعد از ارتحال خمینی کبیر، خوشبختانه امام خامنه‌ای که شخصیتی زاهد و جوان بودند، رهبری انقلاب ایران را برعهده گرفتند که همه اکنون هم رهبر همه آزادی‌خواهان و مخالفان استکبار در جهان هستند.

او با اشاره به حضور ۴۲ ساله خود در ایران گفت: بی‌تردید باید بگویم که مهم‌ترین شخصیت دینی، اسلامی بعد از امام خمینی(ره)، امام خامنه‌ای هستند و من خدمت ایشان هم بارها رسیده‌ام و رابطه بنده با ایشان رابطه‌ای قلبی و نه رابطه سفیر یک کشور در ایران با مقامات آن بوده است.

وحشت غرب از اقتدار ایران اسلامی

الزواوی در خصوص مذاکرات جاری ایران با قدرت‌های بزرگ هم گفت: به واقع باید گفت بحث غربی‌ها در این مذاکرات، برنامه هسته‌ای ایران نیست، آنها یقین دارند که ایران به دنبال بمب اتم نیست، بلکه آنها از قدرت گرفتن ایران در منطقه و رویارویی آن با رژیم اشغالگر اسرائیل هراس دارند.

الزواوی با بیان اینکه ملت ایران برای دفاع از عظمت انقلاب و آزادی فلسطین با تحمل رنج تحریم‌ها بهای آن را می‌دهد، گفت: این مقاومت ایرانی‌ها نظیر صبر و بردباری سمیه و یاسر در صدر اسلام است، برادران مسلمان فلسطینی شاید در توانشان نباشد که جز زبانی سپاسگزار باشند، اما به یقین بهشت پاداش نیکوکاران است.

وی افزود: اگر شما ملت و دولت ایران می‌خواستید که راه شاه را پیش ببرید، هیچ مشکلی نداشتید. برنامه اتمی از دوران رژیم شاهنشاهی بود، اما کسی معترض نبود و حالا همه دشمنان شما می‌گویند از برنامه اتمی ایران می‌ترسیم چون می‌ترسند با قدرت گرفتن ایران، منافع خودشان در منطقه در معرض خطر قرار گیرد.

الزواوی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه شیعیان لبنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شناخته شده و قدرت پیدا کردند، گفت: الان هر زمان که اعلام می‌شود که سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله سخنرانی دارد تمام دنیا منتظرند ببینند او چه می‌گوید. این اقتدار مسلمانان به برکت انقلاب اسلامی است و کشورهای غربی تحملش را ندارند.

سفیر سابق فلسطین با بیان اینکه تورم و فشار اقتصادی در لبنان هم ناشی از فشارهای آمریکا بر مردم این کشور است، گفت: آمریکا می‌خواهد به هر طریقی که شده حزب‌الله را حذف کند اما  این ممکن نیست، چون حالا دیگر حزب‌الله تنها نیست و رکنی از ارکان محور مقاومت در منطقه شده است.

او در پایان سخنانش به روح پرفتوح شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همه شهدای راه مقاومت برابر استکبار درود فرستاد.

منبع:‌ ایکنا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول