اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه

«نادر طالب‌زاده» درگذشت/ کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران

نادر طالب‌زاده، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون عصر امروز(جمعه 9 اردیبهشت) دار فانی را وداع گفت. طالب‌زاده از مهم‌ترین هنرمندان جبهه انقلاب بود و بی‌شک نام و خاطره‌اش تا همیشه جاودان خواهد ماند.

«نادر طالب‌زاده» درگذشت/ کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران

خبرگزاری فارس ـ‌گروه هنر و رسانه، «نادر طالب‌زاده»، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون عصر امروز دعوت حق را لبیک گفت.
 طالب‌زاده از مهم‌ترین چهره‌های هنر انقلاب بود و بی‌شک نام و خاطره‌اش تا همیشه جاودان خواهد ماند.

طالب‌زداه متولد ۱۳۳۲ در تهران بود، دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود و فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.

به گزارش فارس، استاد طالب‌زاده دبیر کنفدراسیون بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد تاثیرگذار در تاسیس شبکه افق بوده است. «بشارت منجی» نام سریالی است که به کارگردانی نادر طالب‌زاده ساخته شد. این سریال بر اساس زمینه‌های مشترک بین اسلام و مسیحیت ساخته و پرداخته شده که از شبکه‌های مختلف سیما و برون مرزی به روی آنتن رفته است. از دیگر فعالیت‌های استاد طالب زاده، می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. 

مراسم وداع با پیکر استاد طالب‌زاده فردا شنبه ۱۰ اردیبهشت از ساعت۱۶ تا ۱۸ در معراج شهدا و مراسم تشییع پیکر سردار جبهه فرهنگی انقلاب یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد بلال صدا و سیما در خیابان ولیعصر(عج) برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس درگذشت این هنرمند را به خانواده او و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول