اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کره شمالی برای انجام اولین آزمایش هسته‌ای از سال ۲۰۱۷ آماده می‌شود

منابع خبری امروز جمعه گزارش داده‌اند کره شمالی برای انجام اولین آزمایش هسته‌ای خود از سال ۲۰۱۷ آماده می‌شود.

کره شمالی برای انجام اولین آزمایش هسته‌ای از سال ۲۰۱۷ آماده می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه فایننشال‌تایمز امروز جمعه با استناد به گزارشی از «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» در واشنگتن مدعی شد کره شمالی برای انجام اولین آزمایش هسته‌ای خود از سال ۲۰۱۷ آماده می‌شود.

مطابق این گزارش، تصاویر ماهواره‌ای جدید از تأسیسات هسته‌ای «پونگی‌ری» گفته که کره شمالی در حال انجام آمادگی‌های لازم در این راستا است.

تصاویر ادعایی مورد استناد مرکز مطالعات راهبردی از ساخت و سازهای جدید، انتقال مصالح ساختمانی و استقرار تجهیزات و لوازم جدید در منطقه‌ای در نزدیکی این تأسیسات حکایت دارند. 

نگارندگان این مقاله برآورد کرده‌اند که انجام آزمایش مذکور ممکن است در بازه‌ای بین ماه مه و سپتامبر سال جاری میلادی اتفاق خواهد افتاد.

کره شمالی آخرین آزمایش هسته‌ای خودش را روز ۳ سپتامبر ۲۰۱۷ انجام داد. وزارت دفاع ژاپن در آن زمان برآورد کرده بود بمب آزمایش‌شده توسط کره شمالی قدرتی معادل ۷۰ کیلوتن داشت.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول