اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عبدالله: امیدواریم شرایط برای بازگشت مهاجران به افغانستان فراهم شود

رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در دیدار معاون سفیر ایران در کابل با قدردانی از حمایت‌های ایران از مهاجران افغان ابراز امیدواری کرد شرایط برای بازگشت شهروندان به افغانستان فراهم شود.

عبدالله: امیدواریم شرایط برای بازگشت مهاجران به افغانستان فراهم شود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «سید حسن مرتضوی»، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با «عبدالله عبدالله»، رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

عبدالله عبدالله در این دیدار با برشمردن برخی مشکلات موجود کنونی افغانستان اظهار داشت: زمان آن گذشته است که طرف‌های بیرونی بخواهند برای مردم افغانستان تصمیم بگیرند و سرنوشت این کشور باید توسط خودشان رقم بخورد.

وی با اشاره به برخی مسائل اخیر پیرامون مهاجرین افغانستانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سال‌ها میزبان جمعیت عظیمی از مهاجرین افغانستانی بوده که قدردان این موضوع هستیم. برخی به دنبال ایجاد تنش میان دو ملت بوده و هستند که این رفتارها را محکوم می‌کنیم و از برادران خود در ایران می‌خواهیم با توجه به اوضاع جاری افغانستان، فضا را برای زندگی بهتر برادران و خواهران افغانستانی خود فراهم کنند.

وی در ادامه گفت: امیدواریم شرایط برای بازگشت همه مهاجران به افغانستان فراهم شود و مردم این کشور توسط افغانستانی‌ها و از داخل افغانستان به سمت آبادانی و صلح حرکت کند.

عبدالله عبدالله اظهار داشت: از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم برای پیشرفت افغانستان به حمایت‌های خود ادامه دهد و خواستار تقویت روابط میان دو کشور هستیم.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول