اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

اینوتکس 2022؛ شبکه‌ای ملی و بین‌المللی از بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (2022 INOTEX) با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 20 تا 23 اردیبشهت‌ماه سال 4101 برگزار می شود.

اینوتکس 2022؛ شبکه‌ای ملی و بین‌المللی از بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این نمایشگاه هر سال با هدف «افزایش مشارکت و همکاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و فناوران خارجی»، «جذب سرمایه برای استارتاپ ها»، «افزایش تولید محتوا» و «شبکه سازی میان بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری» توسط پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

پیش‌بینی‌ها حاکی است در یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، بیش از 400 مشارکت کننده از میان استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، مراکز نوآوری، خانه‎‌های خلاق و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری و برگزارکنندگان رویدادهای کار آفرینی را میزبانی کند.

این نمایشگاه می تواند گامی بزرگ در جهت تحقق شعار سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» باشد و زمینه‌ای مناسب برای حمایت‌های همه جانبه و توسعه کسب و کارهای دانش‌محور در کشور فراهم کند. رویدادی که طی 3 روز برگزاری، بیش از 200 هزار بازدیدکننده خواهد داشت  و آخرین و جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری را به نمایش می گذارد.

در یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (2022 INOTEX) بیش از 10 رویداد تجاری و ترویجی نیز طراحی شده است که از آن جمله می توان به «کافه سرمایه اینوتکس» که فرصتی ویژه برای صاحبان شرکت های نوپا و استارتاپ ها برای جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه گذاران است؛ اشاره کرد.

همچنین «ایستگاه آینده اینوتکس (Nextation)» نیز دیگر برنامه جانبی این رویداد است که در آن گفتگوهایی در زمینه جدیدترین فناوری‌ها همچون اینترنت اشیاء، ساخت پیشرفته، علوم شناختی، فناوری های نرم و مهندسی اقلیم مناورس  که زندگی انسانها و کسب و کارها را در آینده ای نزدیک متحول خواهند کرد؛ انجام می شود.

«استیج عمومی اینوتکس» نیز با هدف ارائه سخنرانی‌های الهام‌بخش، پنل‌های داغ، داستان‌های شکست و موفقیت استارتاپ ها با حضور افراد تاثیر گذار در زیست بوم نوآوری کشور برگزار می شود.

دیگر برنامه جانبی یازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (2021 INOTEX)، برگزاری «فروم حکمرانی دانش بنیان» است که در آن در خصوص حکمرانی دانش بنیان در ایران و مقایسه با نمونه های موفق جهان، ابزارهای فناورانه حکمرانی و نیز بررسی سیاست های پیاده شده در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور گفت و گوهایی انجام می شود.

در این نمایشگاه،«رویدادهای ارائه نیاز فناوری (Reverse Pitch)» هم با معرفی نیازهای فناوری صنایع معدنی، نفت و مواد غذایی برگزار خواهد شد.

ایجاد زمینه برای نقش‌آفرینی شرکت‌های خلاق و ترویج فناوری‌های نرم و صنایع خلاق در اینوتکس

در این رویداد ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق از حضور ایده پردازان و فعالان صنایع خلاق در 3 بخش پشتیبانی می کند. «پاویون تخصصی مشاوره خلاق» یکی از این بخش ها است که با هدف ترویج مفاهیم و الزامات زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی ایجاد شده است که در قالب این بخش، مشاوره‌ها، راهنمایی ها و راهبری‌های لازم از ایده پردازان فعال شرکت های خلاق و صنایع فرهنگی صورت می گیرد.

همچنین با حمایت ستاد، در اینوتکس 2021، «رویداد اینوتکسیکاپ» نیز که شامل بخش‌های مختلفی چون پیش نمونه اولیه، نمایشگاه، بخش مربی، بخش کارآفرین، بخش دانش آموزی، برگزاری نشست ها و بازدیدهای حاشیه ای است نیز برگزار خواهد شد تا زمینه برای تعامل فعالان زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی فراهم شود.

«جینوتکس»، هم بخش دیگری است که برای نخستین بار با حمایت ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در نمایشگاه اینوتکس با موضوع گیم برگزار می‌شود. در این بخش هم پنل های تخصصی در حوزه حکمرانی و چالش های این حوزه برقرار خواهد بود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی https://techpark.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول