اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فرماندار جدید اهر فرصت‌ها و تهدید‌های پیش‌رو

این شهرستان با وجود قابلیت‌های بالقوه در بخش کشاورزی، معدن و گردشگری و داشتن زمینه برای ایجاد صنایع تبدیلی فرآورده‌های لبنی، گوشتی و میوه بوده که متاسفانه این ظرفیت تاکنون به بالفعل تبدیل نشده است.

فرماندار جدید اهر فرصت‌ها و تهدید‌های پیش‌رو

خبرگزاری فارس- حسن بالاگر: شهرستان اهر، مرکز منطقه ارسباران که سابقه فرمانداری آن با شهرستان کرج (مرکز استان البرز ) می‌باشد، محدوده بزرگ با پیشینه درخشان تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی که جمعیت شهری آن دو برابر کل جمعیت شهرهای هریس،کلیبر، ورزقان، خداآفرین و هوراند را بالغ می‌شود و این نشان‌دهنده اهمیت و موقعیت خاص آن در سطح استان و منطقه است.

 با نگاه به آنچه گذشت، طبیعتاً برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه منطقه توجه و عنایت ویژه مسوولان منطقه و استان و حتی در سطح ملی آن را طلب می‌کند.

این شهرستان با وجود قابلیت‌های بالقوه در بخش کشاورزی،  معدن و گردشگری و داشتن زمینه برای ایجاد صنایع تبدیلی فرآورده‌های لبنی، گوشتی و میوه بوده که متاسفانه این ظرفیت تاکنون به بالفعل تبدیل نشده است!

از طرفی عدم توسعه  و توازن لازم در حوزه شهری و روستایی این شهرستان و فراهم نبودن زمینه برای فعالیت در بخش‌های بالقوه منطقه، بیکاری مفرط برای قشر جوان، زمینه مهاجرت مغزها و سرخوردگی جوانان و نخبه‌ها و فرهیختگان آن را فراهم ساخته است.

هم اکنون در این شهرستان بیش از ۲۰ هزار نفر از جوانان بیکار و تحصیلکرده آماده به کار هستند که متاسفانه نبود فرصت‌های لازم برای اشتغال آنها باعث شده کارآمدی، توانمندی و خلاقیت آنها با گذر زمان دچار فرسایش شده و فعالیت آنها به روزمرگی تبدیل شود.

این در حالی است که اکثر این جوانان، مجبور شده‌اند به علت فقدان فرصت‌های شغلی مناسب در منطقه جلای وطن نموده و با ترک خانواده و عزیزان خود،در دیار غربت و شهرهای دوردست، مشغول فعالیت شده و امرار معاش کنند که خود این‌ها تبعات روحی و اجتماعی را برای این عزیزان، تحمیل می‌کند که گاها عواقب جبران‌ناپذیری را درپی دارند.

 اگر امروز شاهد افزایش برخی مشکلات روحی روانی در منطقه هستیم، اغلب ریشه در نبود فرصت‌های اشتغال و درآمد لازم برای تشکیل خانواده و ازدواج برای گذران زندگی بوده که همه این عوامل دست به دست هم داده و مشکلات و شکاف‌های بزرگ اجتماعی  را سبب شده‌اند که انتظار داریم مسوولان ارشد شهرستان با تعامل و همفکری و ارائه راهکارهای مناسب، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، نیمه‌دولتی و بالاخره حمایت از فعالان اقتصادی زمینه را برای اشتغال جوانان و رشد و توسعه شهرستان فراهم کنند.

جناب فرماندار !

ضمن خوش‌ آمدگویی، شهروندان اهری انتظار دارند جنابعالی در این برهه به عنوان فرماندار جدید و تازه‌نفس شهرستان، با بهره‌گیری از مشاوران امین و کاردان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی اجتماعی، با اشرافیت به مشکلات و قابلیت‌های منطقه در انتخاب مدیران توانمند و ریسک‌پذیر، ضمن تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اقدامات اساسی و زیربنایی خود را هوشمندانه و با پشتوانه مردمی، آغاز کنند.

افکار عمومی و اصحاب رسانه ضمن اینکه  قول احداث سه کارخانه بزرگ جنابعالی در اهر را به آرشیو ذهنی و رسانه‌ای خود سپردند از امروز، روز شمار همشهریان آغاز شده و مردم بی‌صبرانه منتظرند تا با ایجاد این واحدهای تولیدی و صنعتی، رویای جوانان اهری با ایده شما  رنگ واقعیت بخود بگیرد و با این کار بزرگ شما نه تنها یک تحول مدیریتی محقق خواهد شد، بلکه باقیات صالحاتی خواهد بود که برای دین و دنیا و آخرت شما، ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول