اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

جشن بزرگ روز ملی خلیج فارس در دریاچه شهدای خلیج فارس

جشن بزرگ روز ملی خلیج فارس در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

جشن بزرگ روز ملی خلیج فارس در دریاچه شهدای خلیج فارس

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، به مناسبت روز ملی خلیج فارس، جشن بزرگی به میزبانی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس و به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شد.

دریادار جانباز ناصر سرنوشت از بازماندگان ناوچه قهرمان «پیکان» که در هفتم آذر ماه ۱۳۵۹ حماسه عملیات مروارید را آفرید، مهمان ویژه این برنامه بود.

وی به رغم مجروح شدن در عملیات مروارید در حالی که یک اسیر عراقی را نیز به همراه داشت، ۲۳ ساعت در دریا شنا کرد تا توسط هلیکوپتر ایرانی نجات یافت. 

دریادار سرنوشت ضمن بیان خاطرات این عملیات بزرگ برای حاضران در جشن بزرگ روز ملی خلیج فارس تاکید کرد که ما کسانی بودیم که به خاطر اعتقاداتمان و همچنین اسلام و ایران جنگیدیم و کسی که به خاطر اعتقادات، اسلام و ایران می‌جنگد، نیازی به تشویق ندارد. هیچ کدام از ارتشیان که در زمان جنگ در جبهه‌ها حضور داشتند، هیچ گونه چشم‌داشتی نداشته و ندارند. 

وی با تاکید بر اینکه افراد زیادی به درجه رفیع شهادت نائل شدند، تا خلیج فارس تا همیشه فارس باقی بماند، اضافه کرد: لازم است من از شهدای ناوچه همیشه جاوید پیکان، جوشن، کهنمویی، تیران، مهران، سهند و سبلان و همچنین شهدای غواص، تکاور، واحدهای شناور و هوادریا یاد کنم که مظلومانه و برای اعتقاداتشان جنگیدند و جان‌شان را در راه ایران و اسلام فدا کردند و درود بفرستم به روان پاک شهدای نیروهای مسلح و همه عزیزانی که با تقدیم عزیزترین مایه هستی‌‌شان باعث بقای ما شدند. 

اجرای موسیقی‌های ملّی و حماسی، اجرای ارکستر ارتش جمهوری اسلامی ایران و رونمایی از پرفورمنس و اثر حجمی خلیج فارس از برنامه‌های این رویداد بود.

این رویداد ملّی و فرهنگی شب گذشته در آمفی تئاتر شرقی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول