اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آب سد سفیدرود با دستور استاندار رهاسازی شد

استاندار گیلان با اشاره به نگرانی کشاورزان در خصوص کمبود آب گفت: علاوه بر اتکا به ذخایر آبی استان ، بسیار امیدوار به بارش رحم با اشات الهی جهت تامین آب مورد نیاز کشاورزان هستیم به این منظور آب سدسفیدرود از امروز رهاسازی می‌شود.

آب سد سفیدرود با دستور استاندار رهاسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  اسدالله عباسی ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان در سالن الغدیر استانداری با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: مردم بصیر، آگاه و همیشه در صحنه گیلان همواره بر مدار ولایت گام برداشته و پشتوانه محکمی برای رهبر معظم انقلاب هستند.

وی با اشاره به تنش آبی و کاهش بارندگی در استان گیلان گفت: از  گیلان ماه‌های پایانی سال گذشته مساله تامین آب کشاورزی استان در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما پیش بینی ها درخصوص میزان بارش در ارتفاعات محقق نشد.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به تأمین به‌ موقع آب در این استان بیان کرد: قرارگاه‌های شهرستانی به ریاست فرمانداران و به منظور مدیریت توزیع آب کشاورزی علاوه بر قرارگاه استانی باید در تمامی شهرستان‌های گیلان تشکیل شود لذا تحقق این امر علاوه بر دستگاه‌های متولی در حوزه آب، دستگاه‌های اجرایی دیگر هم باید وارد عمل شوند.

عباسی با اشاره به عدم نگهداری موثر از تأسیسات آب طی سالیان گذشته افزود: دستگاه‌های متولی مسؤول به روزرسانی تأسیسات هستند و درصورت بروز هرگونه مشکل، باید پاسخگوی خسارت‌ها باشد.

وی  استفاده از ظرفیت مردم در نگهداری از تاسیسات آب را راهکاری موثر در حفظ تأسیسات آب دانست و تصریح کرد: نباید با موازی کاری یا تنش مدیریتی سبب نگرانی کشاورزان شد، بلکه باید با ارائه خدمات مطلوب و برنامه‌ریزی شده، آسودگی خاطر آنان را فراهم کرد زیرا این امر مشکلاتی را برای جامعه ایجاد می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نگرانی کشاورزان در خصوص کمبود آب بیان کرد: علاوه بر اتکا به ذخایر آبی استان، بسیار امیدوار به بارش رحمت الهی جهت تامین آب مورد نیاز کشاورزان هستیم به این منظور آب سدسفیدرود از امروز رهاسازی می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول