اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه از حضور در رزمایش ناتو انصراف داد

یک خبرگزاری ترکیه به نقل از منابع امنیتی این کشور نوشت، آنکارا از حضور در رزمایش پیش روی ناتو انصراف داده است.

ترکیه از حضور در رزمایش ناتو انصراف داد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه روز شنبه نوشته است، این کشور از حضور در رزمایش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یونان انصراف داده است.

این خبرگزاری نوشت، ترکیه تصمیم گرفته است در رزمایش «کمین‌گاه ببر» که قرار است ماه آینده در یونان برگزار شود شرکت نکند.

آناتولی به نقل از منایع امنیتی ترکیه نوشت، مقامات آنکارا هفته گذشته، اتخاذ این تصمیم را به کشور میزبان (یونان) اطلاع داده‌اند.

به نوشته این خبرگزاری، آتن از اختلافات با آنکارا بهره‌برداری کرده و ترکیه را ایجاد تغییر در مقررات فنی برگزاری رزمایش، هدف تحریکات خود قرار داده بود.

این خبرگزاری ترکیه‌ای به نقل از منابع امنیتی این کشور نوشت، این اقدامات با قوانین بین‌المللی مغایر بوده و از آنجا که درخواست‌های ترکیه مورد پذیرش یونان قرار نگرفت، آنکارا از مشارکت در این رزمایش انصراف داد.

این رزمایش که با هدف تقویت هماهنگی بین نیروهای هوایی کشورهای عضو ناتو برگزار می‌شوند، هر سال در کشورهای مختلف برگزار شده و رزمایش امسال قرار است از ده روز دیگر به مدت دو هفته آغاز شود.

ترکیه و یونان که هردو از اعضای ناتو محسوب می‌شوند، بر سر مسائلی همچنون مالکیت بر جزایری در دریای مدیترانه و حق اکتشافات نفت و گاز در این حوزه دچار اختلاف هستند.

از سوی دیگر با تداوم درگیری‌ها در اوکراین، حجم بالایی از تسلیحات و نیروهای ناتو در جناح شرقی این اتحاد نظامی متمرکز شده‌اند و قصد دارد رزمایش‌های متعددی را برگزار کنند.

در این بین،  حدود ۸ هزار نظامی ارتش انگلیس در تمرینات رزمی در سراسر شرق اروپا برای آنچه «مقابله با تجاوز روسیه» خوانده شده شرکت خواهند کرد. اقدامی که به نوشته روزنامه انگلیسی «گاردین» از بزرگترین استقرار نیروها از زمان جنگ سرد است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول