اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمک دلفین‌های ارتش روسیه در محافظت از بنادر مهم نظامی

روزنامه آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از استقرار دلفین‌‌های آموزش دیده ارتش روسیه در دریای سیاه برای محافظ از بنادر مهم خبر داد.

کمک دلفین‌های ارتش روسیه در محافظت از بنادر مهم نظامی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که روسیه دلفین‌های آموزش دیده را در ورودی یک بندر مهم دریای سیاه قرار داده  و به نظر این  اقدام ممکن است برای کمک به حفاظت از پایگاه دریایی مهم روسیه در آن منطقه باشد.

 روزنامه «واشنگتن پست» اخیرا نوشت، تصاویری که توسط شرکت «مکسار» منتشر شده، دو دلفین را در ورودی بندر «سواستوپل» در کریمه نشان می‌دهد. یک تحلیلگر آمریکایی امور دریایی در این زمینه گفت  این حیوانات در فوریه (اسفند)  زمان تهاجم روسیه  به اوکراین، به آنجا منتقل شدند.

این تحلیلگر گفت که از دلفین‌ها می‌توان برای مقابله با غواصان متخصص اوکراینی استفاده کرد که تلاش می‌کنند وارد بندر شوند تا کشتی‌های جنگی روسیه را منهدم کنند. برخی از کشتی‌های جنگی روسیه در بندر سواستوپل مستقر وخارج از برد موشک‌های اوکراینی هستند.

از دهه شصت میلادی به این سو، نیروی دریایی ایالات متحده دلفین‌ها و شیرهای دریایی را برای کمک به محافظت در برابر تهدیدات زیر آب آموزش داده است. به گفته کارشناسان دریایی، دلفین‌ها تشخیص مین‌ها و دیگر اشیاء بالقوه خطرناک در کف اقیانوس را که تشخیص آنها با استفاده از سونار الکترونیکی دشوار است، نسبتا آسان می‌کنند.

برنامه آموزش پستانداران دریایی نیروی دریایی ایالات متحده، مستقر در «سن دیگو» در دهه نود میلادی از طبقه بندی خارج شد. روسیه در دوران اتحاد جماهیر شوروی از پایگاه سواستوپل برای آموزش دلفین‌ها برای مقاصد نظامی مانند کار گذاشتن مواد منفجره در کشتی‌ها یا جستجوی مین استفاده می‌کرد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، تاسیسات سواستوپل توسط اوکراین برای آموزش دلفین‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

روزنامه «مسکو تایمز» در آن زمان گزارش داد که روسیه پس از کنترل این شهر بندری در سال ۲۰۱۴، آموزش پستانداران دریایی نظامی را از سرگرفت.

روسیه  پنجم اسفند گذشته دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»  رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول