اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: ناتو هر کاری می‌کند تا توافق سیاسی میان روسیه و اوکراین حاصل نشود

وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت که ناتو هر کاری انجام می‌هد تا از تکمیل عملیات ویژه روسیه در اوکراین از طریق توافق‌های سیاسی جلوگیری کند.

لاوروف: ناتو هر کاری می‌کند تا توافق سیاسی میان روسیه و اوکراین حاصل نشود

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورهای ناتو هر کاری انجام می‌دهند تا از تکمیل عملیات ویژه روسیه در اوکراین از طریق توافق‌های سیاسی جلوگیری کند.

وی که این سخنان را در مصاحبه با خبرگزاری چینی شینهوا مطرح می‌کرد، افزود: «ما در حال حاضر شاهد تجلی معیارهای دوگانه کلاسیک و دورویی غربی‌ها هستیم».

لاوروف اضافه کرد: «کشورهای ناتو به صورت آشکارا حمایت خود از رژیم اوکراین را اعلام می‌کنند و هر کاری انجام می‌دهند تا مانع از تکمیل عملیات از طریق رسیدن به توافق‌های سیاسی شوند».

سرگئی لاوروف در حالی این اظهارات را مطرح کرد که کی‌یف روز گذشته (جمعه) هشدار داد که مذاکرات برای پایان دادن به عملیات نظامی روسیه در اوکراین که در سومین ماه خود است، در معرض خطر شکست و فروپاشی قرار دارد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) تأکید داشته است که تحریم‌های غرب علیه روسیه باید تقویت شود و نمی‌تواند این موضوع به عنوان بخشی از مذاکرات هیأت‌های روس و اوکراینی باشد.

اوکراین و روسیه از 29 مارس (12 فروردین ماه) تاکنون هیچ‌گونه نشست رو در رو در خصوص مذاکرات صلح برگزار نکرده‌اند و جو مذاکرات نیز به دنبال اتهام‌زنی‌های اوکراین مبنی بر حملات روسیه به غیرنظامیان علی‌رغم عقب‌نشینی نیروهای روس از مناطق اطراف کی‌یف تیره و تار شده است و این در حالی است که مقام‌های مسکو بارها تمامی اتهامات غرب و اوکراین را رد کرده‌‌اند.

مسکو بارها اعلام کرده است که عملیات نظامی این کشور در اوکراین با هدف خلع سلاح و نازی زدای اوکراین صورت گرفته است و نیروهای مسلح این کشور تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین و نه مکان‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌ دهند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول