اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

معلمان پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی هستند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آنچه که معلمان به دانش آموزان می‌آموزند، مقدمه تربیت انسان‌ها و جامعه است و معلمان پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هستند.

معلمان پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در آستانه فرارسیدن روز معلم و در دیدار جمعی از معلمان استان خراسان رضوی اظهار کرد: تعبیر امام خمینی(ره) که معلمی را شغل انبیا دانستند، بلندترین و شایسته‌ترین تفسیری است که می‌توان برای جایگاه عظیم معلمی بیان کرد.

وی افزود: وی وجه تشابه کار انبیاء و معلمان، تربیت انسان‌ها است و آنچه که معلمان به دانش آموزان می‌آموزند، مقدمه تربیت انسان‌ها و جامعه است. معلمان پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هستند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: معلمان وظیفه تربیت دانش آموزان که سرمایه‎های انسانی آینده کشور هستند را نیز بر عهده دارند و در ارتقای مکارم اخلاقی نسل آینده کشور نیز نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

وی با ابراز تاسف از این که جامعه آن‌گونه که شایسته است، قدر مقام شریف معلمی را نمی‌داند، افزود: اسلام و سیره پیغمبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) احترام و جایگاه ویژه‌ای را برای معلمان قائل است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تقدیر از تلاش‌ها، ایثارها و مجاهدت‌ معلمانی که زندگی خود را وقف تربیت و تعلیم نسل آینده کشور کرده‌اند خاطرنشان کرد: رویکرد آستان قدس رضوی نیز استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم معلمان در مسیر تحقق اهداف فرهنگی خود است و از این رو باید همکاری فعالی در امور معنوی و تربیتی بین آستان قدس و مجموعه معلمان شکل بگیرد. بخش‌های علمی و فرهنگی آستان قدس باید ساز و کار همکاری و استفاده از ظرفیت معلمان را طرح‌ریزی کنند. وی تاکید کرد: بارگاه حضرت رضا (ع) یک مؤسسه بزرگ معنوی، مذهبی و اقتصادی نیست. این آستان مقدس کانون تربیت، الهام و هدایت بشریت و متعلق به همه مردم به‌ویژه معلمان گرامی است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: معلمان از یک سو باید از معنویت بارگاه منور رضوی برای تربیت نسل جوان کشور بهره بگیرند و از سوی دیگر با توجه به تجربه و علمی که در حوزه تربیت انسان‎ها دارند، باید آستان قدس را در پیش برد برنامه‌های فرهنگی یاری‌ کنند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول