اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  گزارش ویژه

سوئد مقر جنایت علیه ایران/ «ساپو» چگونه از تجزیه‌طلبان حمایت می‌کند؟

گروه‌های تجزیه طلب زیر سایه سازمان امنیتی سوئد موسوم به ساپو سالهاست در حال شرارت علیه ایران هستند.

سوئد مقر جنایت علیه ایران/ «ساپو» چگونه از تجزیه‌طلبان حمایت می‌کند؟

فارس پلاس: «باعث خرسندی ماست که این اقدام در اهواز انجام شد.» این بخشی از اظهارات «حبیب اسیود» رئیس و یکی از بنیانگذاران تشکیلات تجزیه طلب «حرکة النضال الاحوازیه» پس از کشتار در روز رژه اهواز (۳۱ شهریور ۱۳۹۷) بود. 

تروریست‌های تحت امر «اسیود» با تیراندازی کور ۲۵ تن از شهروندان اهوازی را به شهادت رساندند و ۶۵ تن دیگر را زخمی کردند. پیکر یک کودک ۴ ساله نیز در میان شهدا بود.

 

 

امّا این اولین جنایت الاحوازیه نبود. «حرکة النضال الاحوازیه» سال ۱۳۸۴ رسماً اعلام موجودیت کرد. هدف این تشکیلات تروریستی نیز استقلال خوزستان از ایران عنوان شد. موارد ذیل بخشی از عملیات‌های تروریستی این تشکیلات است: 

  • بمب گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان 
  • بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز
  • عملیات بمب گذاری سازمان برنامه و بودجه اهواز
  • بمب گذاری در اداره محیط زیست 
  • بمب گذاری انتقال خط لوله‌های نفت
  • بمب گذاری در محور انتقال نفت آبادان به اهواز و ماهشهر
  • بمب گذاری در بانک سامان اهواز

مردم عادی قربانی اصلی این جنایتکاران هستند. استدلال تشکیلات این است که اگر اعراب خوزستان هم در این عملیات‌ها کشته شوند، چندان مهم نیست؛ چرا که به بهشت می‌روند! 

امّا موضوع گزارش صرفاً این تشکیلات تروریستی نیست. اصل ماجرا مرکز فرماندهی تشکیلات الاحوازیه است: کشور پادشاهی سوئد!

 


حَبیب فَرَج الله چَعب معروف به «حبیب اسیود»

 

اسیود تبعه سوئد است. او پس از اقدامات تروریستی در ایران تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفت. لذا در سال ۲۰۰۶ عازم استکهلم شد. نیروهای امنیتی سوئد در فرودگاه به استقبال رئیس تشکیلات تروریستی « الاحوازیه» رفتند و  به خرج شهروندان خود، امکانات رفاهی لوکسی به خانواده اسیود ارائه می‌کنند. 

ماجرا از اینجا جالب‌تر می‌شود؛ سازمان امنیتی سوئد موسوم به «ساپو» پس از کشتار اهواز، تمهیدات ویژه‌ برای حفاظت از اسیود در نظر می‌گیرد. وقایع را از زبان او می‌خوانید: «من را برای حفظ جان و امنیت خودم، به شهری دیگر بردند. شهری به اسم لینشوپینگ؛ یک دستگاه آلارم (هشدار) به من دادند و گفتند که هر وقت احساس خطر کردی، دکمه را فشار بده. من مستقیم با پلیس شهر درارتباط بودم.»

 پرونده «حرکة النضال الاحوازیه» به طور کامل در اختیار ساپو است. حتی وقتی اسیود برای حضور در یک نشست ضدایرانی در لهستان عازم ورشو می‌شود و به دلیل حضور در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل بازداشت می‌شود، با دخالت سوئد آزاد می‌گردد.  

نشست گروه‌های تجزیه طلب نیز در استکهلم ذیل چتر امنیتی ساپو برگزاری می‌شود. یکی از اهداف این نشست‌های تجزیه طلبانه، ایجاد اتحاد بین ۳ تشکیلات تروریستی جیش‌العدل (سیستان و بلوچستان)، پژاک (کردستان)  و الاحوازیه (خوزستان) جهت اقدام تروریستی هماهنگ در ۳ منطقه جغرافیایی جنوب شرق، شمالغرب و جنوبی غرب ایران است. 

حبیب اسیود همچنین واسط جیش العدل و عربستان برای پشتیبانی مالی شده بود. همزمان تشکیلات الاحوازیه با تروریست‌های سوریه ارتباط برقرار کرد. هدف آموزش نیروها برای جنگ شهری در مناطق جنوب غربی ایران بود.

تمام این اقدامات تحت نظارت سازمان امنیتی سوئد (ساپو) است. با این حال، ساپو در سالنامه ۲۰۲۰ خود ۳ کشور را به عنوان تهدید مستقیم امنیت ملی سوئد یاد کرده که یکی از آن‌ها ایران است! 

سرانجام با اوج گیری شرارت‌های الاحوازیه، حبیب اسیود در آبان ۹۹ طی عملیاتی پیچیده توسط  وزارت اطلاعات به داخل ایران آورده می‌شود. امّا ماجرای گروه‌های تروریستی ضد ایران در کشور سوئد همچنان باقیست. کشوری که دو قرن است ژست بی‌طرفی در منازعات بین‌المللی را به خود گرفته است.

تاکنون بیش از ۴۵۰ تن از شهروندان کشورمان توسط الاحوازیه کشته و زخمی شدند. اکنون سعید حمیدان رئیس الحوازیه، زیر سایه پادشاه سوئد مشغول به طرح ریزی جنایت در ایران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول