اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پژوهشگر اهل کشمیر : روحیه مقاومت در ابعاد علمی و اقتصادی حفظ شود

پژوهشگر اهل کشمیر گفت: باید روحیه جهادی و مقاومتی را در تمام زمینه‌های علمی، اقتصادی، حکومتی، سیاسی و نظامی حفظ کنیم.

پژوهشگر اهل کشمیر : روحیه مقاومت در ابعاد علمی و اقتصادی حفظ شود

فردوس احمد میر، فعال فرهنگی و پژوهشی اهل کشمیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم با اشاره به دستاورد جبهه مقاومت گفت: بیداری اسلامی وعده الهی برای ملت هایی است که جهاد، تلاش، کوشش و مقاومت می کنند.

وی اضافه کرد: نسل های گذشته و فعلی، به خصوص نسل چهارم انقلاب نیز از این نعمت بی بهره نماندند; آرامش و امنیتی که هم اکنون در کشور ایران وجود دارد در زیر سایه انقلاب و مقاومت پدید آمده است.

احمد میر ادامه داد: ایران از 40 سال گذشته تاکنون پیشرفت ها و دستاوردهای زیادی داشته است که همه اینها بدون انقلاب میسر نبود; مسلمانانی که در یمن، کشمیر، فلسطین، عراق و سوریه هستند در چنین شرایطی زندگی نمی کنند پس این بیداری، نعمت الهی است و باید قدردان آن باشیم.

این فعال فرهنگی در مورد آرمان ها و اولویت های مبارزان عرصه مقاومت در منطقه گفت: ما باید روحیه جهادی و مقاومتی را در تمام زمینه های علمی، اقتصادی، حکومتی، سیاسی و نظامی حفظ کنیم.

وی افزود: یکی از آرمان های شهدا حفظ روحیه جهادی و مقاومتی است و نسل چهارم انقلاب باید از طریق رسانه، هنر و ادبیات به این روحیه تداوم ببخشند. آرمان دوم، حفظ ارزش های اسلامی است؛ حفظ حجاب و عفت و پاکدامنی خواهران، احترام به والدین و شهدا همچنین پیروی از راه شهدا است.

احمد میر در رابطه با تفاوت در ارکان مقاومت و مبارزه با استکبار در کشورهای اسلامی گفت: با توجه به شرایط هر کشور و منطقه این ارکان متفاوت است اما اصل اهداف مبارزه یکی است و آن هم به فرموده امام خمینی(ره)، حمایت از مظلومین بدون توجه به نژاد، قومیت، زبان و مذهب است.

این فعال فرهنگی کشمیری بیان کرد: بنده لایق این نیستم که بگویم در جبهه مقاومت هستم، اما سعی می‌کنم دنباله رو جبهه مقاومت و هدفی که اسلام از زندگی برای ما ترسیم کرده است، باشم.

وی افزود: مقاومت، تنها راهی است که ما می‌توانیم در مقابل استکبار جهانی و استکبار در منطقه بایستیم و زندگی پر از عزت و افتخار داشته باشیم؛ آنچه برای کشور ضروری است، دادن روحیه به مردم و ایجاد انگیزه برای پیشرفت است.

احمد میر در مورد نقش جمهوری اسلامی در جبهه بین الملل مقاومت اظهار داشت: اگر ایران و انقلاب نبود، خط مقاومت همچنین حزب الله، انصار الله و حد الشعبی وجود نداشتند و برای مسلمانان هیچ پناهگاهی وجود نداشت بنابراین انقلاب و مقاومت نعمتی است که خداوند به همراه رهبر جمهوری اسلامی، به ما داده است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب یک مشیت الهی بود که از ایران آغاز شد و به کشورهای دیگر دنیا صادر شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول