اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: یحیی السنوار نباید پیروز شود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اعضای کابینه خواست، اجازه ندهند که خواست حماس در سرنگونی کابینه محقق شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: یحیی السنوار نباید پیروز شود

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز جلسه کابینه این رژیم درباره ناامنی‌های گسترده در فلسطین اشغالی و اقدامات مقاومتی هفته‌های اخیر حرف زد و به سخنان «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه واکنش نشان داد.

رئیس کابینه رژیم اشغالگر قدس در ابتدا به کشته شدن یک نیروی رژیم صهیونیستی در شهرک «آریل» اشاره کرد و گفت: «قلب ما شکسته است. نیروهای امنیتی دو تروریست (عامل این حمله) را دستگیر کرده‌اند».

به گزارش وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، نفتالی بنت سپس ادعا کرد: «این موج تروریسم، نیروهای امنیتی را موظف می‌کند تا حداکثر کاری که ممکن است انجام دهند. من این حرف را از طرف همه ما، همه وزرای دولت می‌زنم که می‌خواهم از ارتش اسرائیل، شاباک، پلیس و همچنین از همه کسانی که در راس این سازمان‌ها هستند تشکر و حمایت کنیم».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات اخیر «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه اشاره کرد که در آن او از حزب رام (فهرست متحد عربی) خواسته بود از ائتلاف کابینه این رژیم خارج شده و موجبات فروپاشی آن شود.

رئیس کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه گفت: ««دیروز شنیدم که یحیی سنوار رهبر حماس در غزه، چه می‌گوید و اینکه از منصور عباس (رئیس فهرست مشترک اعراب) خواست تا دولت را منحل کند. واضح است که حماس دولت ما را دوست ندارد».

نفتالی بنت ضمن طعنه زدن به نخست‌وزیران قبلی رژیم صهیونیستی افزود: «شاید آنها به دنبال دریافت کیف‌های پر از دلار هستند. شاید آنها از امکان همکاری با هم برای خیر و صلاح همه شهروندان اسرائیلی خوششان نمی‌آید، اینکه ما چگونه کیفیت زندگی بهتری را برای شهروندان عرب اسرائیل فراهم می‌کنیم».

وی افزود: «این موضوع خیلی مهمی است چرا که نشان می‌دهد چه کسانی چه چیزهایی می‌خواهند. این حقیقت که حماس خواهان ساقط کردن این دولت است، به شما همه چیزهایی که باید بدانید، می‌گوید. ما نباید به السنوار اجازه بدهیم پیروز شود».

اظهارات نفتالی بنت در شرایطی مطرح شد که طی روزهای اخیر افزایش درخواست‌ها در فلسطین اشغالی برای ترور یحیی السنوار در نتیجه اظهارات و مواضع رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه خبرساز شده است.

این تهدید‌ها در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که سرویس‌های امنیتی اسرائیل شبانه‌روز در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره السنوار و بزرگترین شریک وی در نبرد نظامی علیه صهیونیست‌ها یعنی «محمد الضیف» فرمانده «کتائب عز الدین القسام» شاخه نظامی حماس هستند، اما تاکنون موفق نشده‌اند که هیچ یک از این در فرمانده مقاومت را ترور کنند.

السنوار در جریان دیدار با نخبگان فلسطینی در سایه تحولات جاری در خصوص قضیه فلسطین و تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به بیت المقدس و کرانه باختری و نیز به مناسبت روز جهانی قدس، تاکید کرد که دشمن می‌خواهد نبرد جاری را به نبردی مذهبی تبدیل کند و ما آن را قبول کرده و این چالش را پذیرفته‌ایم.

وی از مردم فلسطین خواست که در صورت عدم توقف حمله اشغالگران به مسجدالاقصی، خود را برای نبردی بزرگ آماده کنند. السنوار خطاب به جهانیان گفت: به همه دنیا و سران دشمن می‌گویم که تکرار حمله اشغالگران به مسجدالاقصی حرام است. کسی که حمله به مسجد الاقصی را تکرار کند، مسئول هرج و مرج در هزاران کنیسه و  معابد یهودی در سراسر جهان خواهد بود.

رهبر حماس در غزه از کلیه گروه‌های مقاومت در نوار غزه خواست که در آماده باش به سر ببرند زیرا این نبرد با پایان ماه مبارک رمضان به پایان نمی‌رسد بلکه تازه شروع می‌شود.

وی با رمزگشایی از عدد ۱۱۱۱ که سال پیش، پس از نبرد «سیف القدس» بر زبان آورده بود، اعلام کرد که تدارکات لازم برای شلیک مجموعه‌ای از ۱۱۱۱ موشک برای نخستین شلیک، که برای گرامی داشت نام شهید یاسر عرفات و به نام او نامگذاری شده، صورت گرفته است.

السنوار توضیح داد: «ما تصمیم گرفتیم که اولین حمله در صورت لزوم برای دفاع از الاقصی، شلیک ۱۱۱۱ موشک باشد و این عدد نماد سالگرد شهادت رهبر انقلاب فلسطین یاسر عرفات  است و  و این حمله موشکی را عملیات " ابوعمار" نامگذاری می‌کنیم».

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول