اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کدام کشورها فردا را عید فطر اعلام کردند؟

در آستانه حلول ماه شوال، تاکنون 17 کشور عربی و اسلامی، فردا (دوشنبه) را روز اول ماه شوال و عید فطر اعلام کردند.

کدام کشورها فردا را عید فطر اعلام کردند؟

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، اغلب کشورهای عربی و اسلامی، فردا (دوشنبه، ۱۲ اردیبهشت) را روز اول ماه شوال و عید فطر اعلام کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، تا به این لحظه، ۱۷ کشور از جمله عربستان سعودی، قطر، بحرین، کویت، امارات، فلسطین، یمن، مصر، لبنان، لیبی، تونس، دیوان اوقاف سنی عراق، سودان، ترکیه، الجزائر، سوریه و موریتانی، اعلام کرده‌اند که امروز (یکشنبه)، آخرین روز ماه مبارک رمضان و فردا عید فطر است.

بر اساس این گزارش، جیبوتی هنوز بیانیه‌ای در خصوص استهلال ماه شوال صادره نکرده است. کشورهای اردن، مغرب، عمان و جزایر قناری نیز که ماه مبارک رمضان را سوم آوریل یعنی یک روز پس از کشورهای فوق‌الذکر، آغاز کرده‌اند، امشب به استهلال ماه شوال خواهند پرداخت و هنوز مشخص نیست که در این کشورها روز دوشنبه عید اعلام خواهد شد یا سه‌شنبه.

گفتنی است که شیعیان عراق نیز که مانند اغلب سالهای پیش، یک روز دیرتر ماه مبارک رمضان را آغاز کرده‌اند، عصر امروز به استهلال ماه شوال خواهند پرداخت. 

«مولوی عبدالحکیم» رئیس دادگاه عالی و مسئول کمیته رویت هلال طالبان، امروز (یک‌شنبه، 11 اردیبهشت) را اول عید سعید فطر اعلام کرد.

از سوی دیگر، به نوشته خبرگزاری فارس، رئیس کمیته علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در ایران نیز گفته است: ۱۰۰ گروه از امروز به استهلال ماه شوال می‌پردازند، البته به دلیل شرایط جوی امشب استهلال دشوار است.

انتهای پیام/م                                     

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول