اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

5 درصد از جمعیت دانشجویی دانشگاه خلیج فارس، خارجی است

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: در زمان حاضر بیش از ۵ درصد از دانشجویان دوره های بلند مدت کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه خلیج فارس خارجی هستند.

5 درصد از جمعیت دانشجویی دانشگاه خلیج فارس، خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد مدرسی رئیس دانشگاه خلیج فارس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:این دانشگاه در راستای پروژه بین المللی سازی اقدام به جذب دانشجویان خارجی کرده‌است که اکنون ۴۰۰ دانشجو از کشورهای مختلف در این مرکز آموزش مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: با توجه به استقبال مناسب دانشجویان خارجی از تحصیل در دانشگاه خلیج فارس، جذب دانشجویان بین المللی با کیفیت در دستور کار قرار گرفته است.

 رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اضافه کرد: دانشجویان خارجی دوره‌های بلند مدت این دانشگاه بیشتر از کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان و کشورهای آفریقایی نیجریه، کنیا و ماداگاسکار هستند.

مدرسی اضافه کرد: علاوه بر این دانشجویانی از بیش از ۱۵ ملیت در دوره‌های فرصت مطالعاتی، کوتاه مدت و ترمی دانشگاه خلیج فارس تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه ۸۰ دانشجو و مهارت جو از کشورهای منطقه شرق و جنوب آسیا، افریقا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی در دوره ترمیِ کاربرد یادگیری ماشین در نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس شرکت کرده اند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس اظهار کرد: بین المللی سازی یکی از الزامات اساسی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است و نقش اساسی در افزایش کیفیت آموزش، پژوهش و توسعه اقتصاد دانش بنیان دارد.

مدرسی افزود: در زمان حاضر ۴۲ درصد از مقالات منتشر شده اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس در مجلات معتبر بین المللی با همکاری استادان و پژوهشگران دانشگاه¬های معتبرخارجی انجام شده که در این میان کشورهای اتحادیه اروپا بویژه ایتالیا بزرگترین شریک پژوهشی این دانشگاه بوده‌اند.

وی اعلام کرد: تاکنون استادانی از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشورهای هلند، فنلاند و ایتالیا به عنوان استاد وابسته با دانشگاه خلیج فارس همکاری پژوهشی و آموزشی داشته‌اند و جذب استادان وابسته (Adjunct Professor) بین المللی برای سال تحصیلی پیش‌رو نیز برنامه‌ریزی شده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: این دانشگاه پروژه‌های فعال بین المللی و قراردادهای گرنت تحقیقاتی با کشورهای مختلف از جمله روسیه، اسپانیا، کره جنوبی، اتریش، آلمان و پرتغال دارد  که در قالب آنها هر ساله استادان و دانشجویان این دانشگاه با تامین مالی این طرح‌ها در دوره های فرصت مطالعاتی شرکت می‌کنند.

مدرسی با اشاره به نقش موثر دوره‌های مشترک پسا دکتری در کیفیت فعالیت پژوهشی دانشگاه، اعلام کرد: پس از گذراندن تجربه موفق دوره پسادکتری مشترک با کشور پرتغال، امسال دوره‌های جدید مشترک با همکاری دانشگاه‌های کشورهای قطر، پرتغال و دانمارک راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه همکاری دانشگاه خلیج فارس‌ با ایرانی‌های مقیم خارج از کشور در قالب همکاری‌های دانش بنیان، کارآفرینی، استاد وابسته، فرصت مطالعاتی، پسادکتری و سخنرانی‌های علمی با هماهنگی و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رشد مطلوبی داشته و اعتبار لازم برای توسعه این طرح‌ها در سال جاری نیز تامین شده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به توسعه همکاری‌های بین المللی این دانشگاه در برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی علمی، گفت: سال گذشته ۲۸ سخنرانی علمی از سوی محققان بین المللی در این دانشگاه برگزار شده است.

مدرسی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز کنفرانس بین المللی دوسالانه"تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس" و  چهارمین کنفرانس بین المللی دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی" برگزار می‌شود که نقش بسزایی در تثبیت مرجعیت دانشگاه در حوزه‌های مزیتی و توسعه ظرفیت همکاری های علمی بین المللی این دانشگاه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول