اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت آلمان با اقدامات یکجانبه در ارسال تسلیحات به اوکراین

صدر اعظم آلمان روز یکشنبه مخالفت خود را با گام‌های یکجانبه در ارسال تسلیحات به اوکراین ابراز داشت.

مخالفت آلمان با اقدامات یکجانبه در ارسال تسلیحات به اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز یکشنبه مخالفت خود را با گام‌های یکجانبه درباره ارسال سلاح به اوکراین ابراز داشت و گفت که برلین اقدامات خود را با متحدان هماهنگ خواهد کرد.

وی که با روزنامه «بیلد» آلمان مصاحبه می‌کرد، گفت: «من به سرعت و هماهنگ با متحدان تصمیم می‌گیرم و اقدامات عجولانه و یکجانبه از سوی آلمان باعث ایجاد تردید می‌شود».

بر اساس نظرسنجی اخیری که روزنامه بیلد انجام داده 54 درصد از شهروندان آلمانی از اقدامات شولتز ناراضی بوده و تنها 32 درصد از وی حمایت می‌کردند.

شولتز در واکنش به نتایج این نظرسنجی گفت: «نتایج تحقیق باید مورد توجه قرار بگیرد اما نباید اجازه داده شود که اقداماتتان به آن وابسته باشد. این می‌تواند به شدت خطرناک باشد به خصوص در مواردی که مربوط به جنگ و صلح باشد».

از پایان ماه فوریه تا کنون، آلمان 2500 موشک ضد تانک، 900 پرتابگر موشک ضد تانک، 3 هزار راکت، 100 تفنگ، 100 هزار نارنجک دستی، 2 هزار مین، 5300 واحد انفجاری و 16 میلیون گلوله با کالیبرهای مختلف ارسال کرده است.

از سوی دیگر شمار آلمانی‌هایی که طوماری را به امضا درآوردند که در آن از «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان درخواست کردند که انتقال تسلیحات سنگین به اوکراین را متوقف کند، امروز (یکشنب) به ۱۰۶ هزار و ۶۴۶ نفر رسید.

خبرگزاری روسی «تاس» در این گزارش نوشت، جمعه گذشته حدود 30 نفر از افراد فرهنگی و هنری از جمله خبرنگاران، موسیقیدانان و بازیگران و «مارتین والزر» نویسنده معروف آلمانی یک نامه سرگشاده به شولتز ارسال کردند و از او خواستند که سلاح‌های سنگین به کی‌یف ارسال نکند.

این نامه اعتراضی در حالی نوشته و ارسال شده است که چند روز پیش، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان گفت که برلین مجوز تحویل تانک‌ به اوکراین را صادر می‌کند؛ اقدامی که نشان‌دهنده تغییر آشکار در سیاست محتاطانه برلین در حمایت نظامی از کی‌یف خواهد بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول