اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سوئد هم سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت خارجه سوئد سفیر مسکو را در ارتباط با نقض حریم هوایی این کشور از سوی یک هواپیمای شناسایی روسیه احضار کرد.

سوئد هم سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال ادعای نقض حریم هوایی دانمارک و سوئد توسط یک هواپیمای جاسوسی روسی، وزارت خارجه سوئد نیز سفیر مسکو در استکهلم را احضار کرد. 

دانمارک و سوئد روز یک شنبه مشترکا از نقض حریم هوایی خود از سوی هواپیماهای جاسوسی روسیه خبر داده بودند. 

به دنبال این موضوع، ساعاتی پیش وزارت خارجه دانمارک سفیر مسکو را احضار کرده بود. «ژپه کوفود» وزیر امور خارجه  دانمارک گفته: «این  موضوع کاملا غیر قابل قبول و به ویژه در شرایط فعلی نگران کننده است.»

این رویداد در حالی اتفاق می‌افتد که «سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند روز شنبه گفته بود که اهمیت ورود فنلاند و سوئد به پیمان ناتو از اقدامات روسیه در اوکراین ناشی می‌شود.

یک مقام وزارت دفاع دانمارک در این زمینه گفته؛ یک هواپیمای شناسایی روسیه روزیک شنبه برای لحظاتی وارد حریم هوایی ما شد و ما بلافاصله دو جنگنده اف-16 را برای رهگیری آن به پرواز درآوردیم. 

از زمان تهاجم روسیه به اوکراین بیش از دو ماه پیش، بحث‌های شدیدی در سوئد و فنلاند در مورد پیوستن به ناتو وجود داشته است. روسیه بارها به دو کشور شمالی اتحادیه اروپا نسبت به چنین اقدامی هشدار داده است. دانمارک در حال حاضر یکی از اعضای ناتو است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز درباره عضویت سوئد و فنلاند در ناتو گفت: «اگر فنلاند و سوئد تصمیم بگیرند درخواست خود را ثبت کنند، ما به گرمی از آن‌ها استقبال می‌کنیم و انتظار می‌رود روند آن سریعاً طی شود.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول