اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| دلیل کمبود روغن در برخی شهرستان‌های فارس چیست؟

ماجرای کمبود روغن مدتی است دوباره اوج گرفته و در بیشتر شهرستان‌های فارس از جمله شیراز مردم را با چالش رو به رو کرده است.

فارس من| دلیل کمبود روغن در برخی شهرستان‌های فارس چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بیش از یک سال از ماجرای کمبود روغن در نقاط مختلف کشور می‌گذرد و صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌ها برای تهیه این محصول دوباره تداعی می‌شود. 

ماجرای کمبود روغن در سال گذشته تا آنجا ادامه یافت که شاهد برملا شدن احتکارهای بسیاری از این محصول بودیم. 

اتفاقی که نشان داد افراد سودجو به محض مطلع شدن از کمبود روغن اقدام به احتکار این محصول در انبارها و حتی منازل شخصی کردند و به ماجرای کمبود روغن دامن زدند. 

مدتی گذشت و شرایط بهبود پیدا کرد تا اینکه پس از تعطیلات نوروز دوباره روغن از قفسه‌های فروشگاه‌ها کم و خرید روغن با خرید اجباری محصولات دیگری چون تن ماهی، رب گوجه و دیگر مواد غذایی همراه شد. 

به تازگی سوژه‌ای با عنوان " کمبود روغن خوراکی در فروشگاه‌های شیراز" ثبت شده و مردم خواستار پیگیری این موضوع شده اند.

از آنجا که مدیریت بحث روغن نیز همچون کالاهای تنظیم بازار از سازمان صمت گرفته و به جهاد کشاورزی واگذار شده است، موضوع را از مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی فارس پیگیری کردیم. 

صمد رنجبری در گفتگو با فارس این مشکل را مساله‌ای ملی و جهانی عنوان کرد و افزود: کمبود دانه‌های روغنی و مشکلات واردات آن سبب بروز مشکل در سطح دنیا شده است. 

وی افزود: علاوه بر آن بحران اوکرین نیز مزید بر علت شده و مشکل را دوچندان کرده است. 

رنجبری اظهار داشت: در هر حال دولت به مشکل کمبود روغن ورود کرده و شرکت بازرگانی دولتی ۷۰ هزار تن روغن را برای اردیبهشت‌ماه تهیه کرده که در حال توزیع در سطح کشور است. 

مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی فارس افزود: از هفته جاری روند توزیع آغاز شده است و تا به خرده فروش و مصرف کننده برسد مدت زمانی نیاز است و تا پایان هفته آتی کمبود در سطح استان برطرف خواهد شد. 

وی درباره نرخ این محصول گفت: تا کنون ستاد تنظیم بازار افزایش قیمتی را اعلام نکرده است و مبنا قیمت درج شده بر روی محصول است. 

رنجبری با تاکید بر رصد مداوم جهت مدیریت توزیع و همچنین ثبت تخلف در حوزه افزایش قیمت‌های احتمالی گفت: سازمان بازرسی صمت، اصناف، بسیج اصناف، تعزیرات و جهاد کشاورزی بر این موضوع نظارت می‌کنند و مراتب تخلف را جهت تشکیل پرونده ثبت خواهند کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول