اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پنجمین جشنواره گل‌محمدی در دودانگه ساری برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری با اشاره به اینکه پنجمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی امسال در منطقه دودانگه برگزار می‌شود، گفت: درحال حاضر درحال مقدمات و انتخاب مکان برگزاری جشنواره هستیم.

پنجمین جشنواره گل‌محمدی در دودانگه ساری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،  بوی گل و گلاب، اردیبهشت هر سال گردشگران زیادی را به سمت باغ‌های گل محمدی دودانگه ساری می‌کشاند.

اینجا  عطر گل‌محمدی از دوردست‌ها به مشام می‌رسد و گردشگران زیادی از مناطق دور و نزدیک خود را به منطقه می‌رسانند.

این روزها گل‌‌محمدی درحال گل‌دهی بوده و گل‌کاران درحال رسیدگی به باغ‌ها و در انتظار برداشت گل هستند.

قبل از کرونا چهار دوره جشنواره گل‌محمدی با هدف رفع نگرانی گل‌گارانتی برای فروش گل داشته گلاب برگزار شد که معمولا جشنواره‌های گلاب‌گیری در این روزهای اردیبهشتی برگزار می شود.

پنجمین دوره جشنواره ملی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه نیز از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در منطقه فریم برگزار می‌شود.

اسماعیل خورشیدی مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری با اشاره به اینکه پنجمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی امسال در منطقه دودانگه برگزار می‌شود، یادآور شد: باتوجه به شرایط کرونایی جشنواره برگزار نشده که درحال حاضر درحال مقدمات و انتخاب مکان برگزاری جشنواره هستیم.

وی با بیان اینکه برپایی جشنواره در رونق فروش و تشویق توسعه کشت اثرگذار بوده است، اضافه کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره توسعه کشت و ارتقای فرهنگ کشت گل‌محمدی است.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری خاطرنشان کرد: باتوجه به توسعه کشت و همچنین کاهش هزینه‌ها توصیه ما با گل‌کاران منطقه این است بحث کشت تجمیعی را در دستور کار قرار دهند؛ چراکه بحث کشت انفرادی هزینه‌بر است.

خورشیدی با اعلام اینکه سال گذشته مردم منطقه بیش از ۱۰۰ تن گلاب به فروش رساندند، گفت: از سال ۹۰ کشت گل‌محمدی در منطقه آغاز شد و درحال حاضر حدود ۲۰۰ بهره‌بردار در منطقه فعالیت دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول