اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نورمفیدی: تقوا به‌دست ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم/ زکات فطریه نمایش توجه اسلام به نیازمندان است

امام جمعه گرگان گفت: اگر در ماه مبارک رمضان تقوا حاصل شده باشد باید مراقب باشیم که آن را از دست ندهیم و به مسیری که خدا راضی نیست، نرویم.

نورمفیدی: تقوا به‌دست ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم/ زکات فطریه نمایش توجه اسلام به نیازمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی گرگان اظهار کرد: مسلمان نمی‌توانند بدون توجه به جوامع بشری زندگی کنند و هر جا صدای نیازمندی را شنیدند، به سویش برای کمک می‌شتابند.

وی تصیح کرد: مردم مظلوم افغانستان، یمن، فلسطین هم اکنون با مشکلات بسیار مواجه هستند که توجه به رفع مشکلات وظیفه همه مسلمانان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به بزرگی اعیاد فطر و قربان و توجه‌ای که به نیازمندان در این عیدها می‌شود، گفت: در اعیاد قربان و فطر علاوه بر شادی و نشاط معنوی که ایجاد می‌شود مسلمانان با دادن نذورات قربانی و زکات فطریه، در واقع از نیازمندان و مستمندان یاری می‌رسانند.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه بندگی، عبودیت و مهمانی خداست کسانی که از این ماه بهره نبرده‌اند زیان کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: محبت و بندگی اساس دین اسلام است تمام اعمال ماه مبارک رمضاان برای این است که روح بندگی در این ماه بیشتر زنده شود.

 

نماینده مردم‌ گلستان در مجلس خبرگان‌ رهبری بیان‌ کرد: ارتباط و بندگی با خدا اساس سعادت و بندگی دنیا و آخرت است حفظ این روحیه در یقیه ایام سال باعث می‌شود انسان به رستگاری برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس نماز عید فطر در بیشتر مساجد در روستاها و مساجد جامع شهرها و در مجموع در بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نقطه در گلستان به صورت جماعت با حضور مهمانان ضیافت الهی برگزار می‌شود.

 

مهمترین نکته مورد توجه در روز عید فطر، پرداخت زکات فطریه بوده و شرط قبولی نماز و کامل شدن عبادات در ماه مبارک رمضان پرداخت آن در ساعات اولیه با هدف رفع فقر در دنیا و کشور بوده و این فطریه در قدم اول باید به بستگان نیازمند در فامیل و سپس هم‌محلی‌ها و همشهری‌های عزیز پرداخت شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول