اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش یمن پهپاد متخاصم ائتلاف سعودی را سرنگون کرد

به‌رغم اعلام آتش‌بس دوماهه از طرف سازمان ملل متحد، ارتش یمن اعلام کرد که یک پهپاد متخاصم ائتلاف سعودی را در حریم خود سرنگون کرده است.

ارتش یمن پهپاد متخاصم ائتلاف سعودی را سرنگون کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز (چهارشنبه)، از سرنگونی یک پهپاد ائتلاف سعودی در حریم شهرستان «حرض» از توابع استان «حجه» یمن خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص اعلام کرد: «به لطف خداوند، پدافند هوایی ما توانست یک پهپاد جاسوسی مسلح ساخت چین از نوع "CH4" متعلق به یگان هوایی ائتلاف سعودی را با یک موشک زمین به هوا (ساخت داخل) در ساعت آغازین صبح امروز سرنگون کند.»

یحیی سریع اشاره کرد که این پهپاد در حال انجام اقدامی خصمانه در حریم شهرستان حرض از توابع استان حجه بوده و آتش‌بس را نقض کرده است.

«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در ۱۳ فروردین از آغاز آتش‌بس دو ماهه بین طرف‌های درگیر در یمن خبر داده بود و خواستار توقف تمامی عملیات‌های نظامی در کشور یمن شد.

با این حال، رسانه‌ها و مقامات یمنی بارها از نقض آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی در بخش‌های مختلفی از خاک یمن خبر داده‌اند.
در همین ارتباط، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا تأکید کرد که کشورهای متجاوز، در برابر هر اقدامی که به موفقیت آتش‌بس منتهی شود، مانع‌تراشی می‌کنند و در هیچ یک از بندهای آن پیشرفتی حاصل نشده است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز به‌تازگی اعلام کرد که به‌رغم گذشت یک ماه از زمان آتش‌بس ولی کشورهای عضو ائتلاف سعودی اجازه نداده‌اند هیچ پروازی به فرودگاه صنعاء صورت گیرد.

بر اساس بندهای این توافق، ۱۸ کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می‌شود و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود. از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است. فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت اعتمادسازی دو طرف بر اساس این توافق به منظور ازسرگیری فرایند سیاسی برای پایان دادن به درگیری در یمن تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول