اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زیرساخت‌های گردشگری منطقه اورامان تقویت شود/جاذبه‌های گردشگری اورامان به جهان معرفی شود

دبیرکل کمیسیون یونسکو در ایران گفت: اگر منطقه اورامان به درستی تبلیغ و معرفی و زیرساخت های لازم در آن فراهم شود به قطب بزرگ گردشگری تبدیل خواهد شد به گونه ای که از همه جهان به این نقطه سرازیر خواهند شد.

زیرساخت‌های گردشگری منطقه اورامان تقویت شود/جاذبه‌های گردشگری اورامان به جهان معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون یونسکو در مراسم جشن بزرگ رمضان در روستای پالنگان اظهار کرد: نوای عرفانی و زیبای دف انسان را به آسمان می‌برد و جایی برای هیچ حرف و سخنی باقی نمی‌گذارد.

دبیرکل کمیسیون یونسکو در ایران خاطرنشان کرد: صحنه هایی که امروز در کردستان فرهنگی خلق شد یک صحنه ماندگار برای همه ایرانیان و موجب فخر و افتخار است.

ایوبی با تاکید براینکه ما امروز به واسطه این میزان از توانمندی و هنر جهانی شده‌ایم، گفت: روزی که نماینده سازمان ملل برای ثبت جهانی اورامان به این منطقه آمد و بعد از آن در نمایشگاه عکس اورامان حضور پیدا کرد گفت«اگر من ندیده بودم با چشمان خودم این همه زیبایی و عظمت و شکوه را این عکس ها را باور نمی‌کردم و می‌گفتم فتوشاپ است اما دیدم در ایران مردمانی ساکن هستند که تاریخ چند هزار ساله را حفظ کردند و آسمانی زندگی می‌کنند».

وی افزود: امروز بسیار خوشحال هستیم که تلاش‌ها به ثمر نشست و اورامان ثبت جهانی شد تا جهانیان از این همه زیبایی بهره بگیرند.

دبیرکل کمیسیون یونسکو در ایران خواستار معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری و بکر منطقه اورامان از سوی مسئولان استان شد و اظهار کرد: اگر این منطقه به درستی تبلیغ و معرفی و زیرساخت‌های لازم در آن فراهم شود به قطب بزرگ گردشگری تبدیل خواهد شد به گونه‌ای که از همه جهان به این نقطه سرازیر خواهند شد.

ایوبی با عنوان اینکه کوه، درخت و دشت و آب ممکن است در هر نقطه از این کره خاکی وجود داشته باشد، اما این فرهنگ دیرپای هزار دف در هیچ کجای جهان غیر از کردستان عزیز و باشکوه وجود ندارد، گفت: این برنامه‌ها آغاز راه است، روزی را می بینیم که تمام این کوه‌ها محل حضور گردشگران داخلی و خارجی است.

دبیرکل کمیسیون یونسکو در ایران اضافه کرد: خواهند دید ملتی کهنسال و دیرپایی با زبان هنر و زبان تنبور و دف با جهان سخن می‌گویند آن مردم نمی‌توانند مگر اینکه مردمانی در اوج تمدن باشند ما ایرانیان آموزگار فرهنگ و هنر بودیم و شعر و ادب و هنر و خط را به جهان شناسانیدم و امروز بار دیگر همه جهان باید گوش و چشم شود و ما را بشنود و ببیند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول