اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شروع انتخابات محلی انگلیس/ نخستین محک برای دولت جانسون پس از رسوایی‌ها

انتخابات محلی در انگلیس در حالی شروع شده که به گفته کارشناسان بزرگ‌ترین محک برای حزب حاکم پس از رسوایی‌های اخیرش محسوب می‌شود.

شروع انتخابات محلی انگلیس/ نخستین محک برای دولت جانسون پس از رسوایی‌ها

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتخابات محلی دولتی در بخش‌های مختلف بریتانیا از جمله انگلیس، ولز و اسکاتلند در حالی آغاز شده که دولت لندن همچنان با تبعات رسوایی‌های اخیرش دست و پنجه نرم می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، انتظار می‌رود رأی‌دهندگان بریتانیایی با حضور در مراکز انتخاباتی، دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس را بابت افزایش هزینه‌های زندگی و رسوایی «پارتی گیت»، به سختی تنبیه کنند.

رویترز نوشت، با اینکه این یک انتخابات محلی است، اما محکی جدی برای میزان حمایت از حزب جانسون محسوب می‌شود که اخیراً مشخص شده قوانین محدودکننده در زمان کرونا را که توسط کابینه خودش وضع شده بود بارها نقض کرده است.

چندی پیش تصاویر مهمانی مقامات دولت انگلیس با حضور جانسون در زمان اوج اعمال محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته میلادی انتقادات شدید جامعه و سیاست‌مداران انگلیس را برانگیخت. پس از آن مشخص شد جانسون و نزدیکانش شب خاکسپاری شوهر ملکه انگلیس نیز دو مهمانی برگزار کرده بودند. در پی انتشار بخشی از گزارش مربوط به تخلف دولت‌مردان انگلیس از محدودیت‌های کرونایی و به راه انداختن مهمانی و میگساری، نخست‌وزیر این کشور مجبور به عذرخواهی شد.

علاوه بر این موارد نقض قانون توسط جانسون و نزدیکانش، افزایش شدید بهای انرژی نیز از یک اثر خود را بر روی قبوض گاز و برق شهروندان انگلیسی نشان داده و از سوی دیگر آن‌ها را با افزایش بهای کالاها در قفسه فروشگاه‌ها روبه‌رو کرده است.

«تونی تراورز» استاد دانشکده اقتصاد لندن به رویترز گفت: «این انتخابات، بدون شک بزرگترین آزمون برای بوریس جانسون از زمان برگزاری انتخابات عمومی سال ۲۰۱۹ محسوب شده و برگزاری آن نیز درست پس از برهه‌ای دشوار برای او و دولتش اغاز شده است».

به گفته این استاد انگلیسی، با وجود اینکه نتایج این انتخابات به حزب محافظه‌کار جانسون لطمه وارد می‌کند اما او به این دلیل که جایگزینی برایش وجود ندارد، به کار خود ادامه خواهد داد.

پیش از این نیز «اندرو مار» تحلیل‌گر مسائل سیاسی در انگلیس با حضور در رادیو «ال‌بی‌سی» گفته بود، جانسون اولین نخست‌وزیر انگلیس است که قوانینی که خودش وضع کرده را زیر پا گذاشته است اما محافظه‌کاران در پارلمان اراده یا قصد برکناری او را ندارند.

این تحلیل‌گر انگلیسی افزود: «آن‌ها (قانون‌گذاران)، انواع بهانه‌ها و توجیحات را گفتند و شنیدند. فکر می‌کنم آن‌ها اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند و رأی‌دهندگان انگلیسی، قانون‌شکنی‌های خانه شماره ۱۰ در زمان شیوع کرونا را در حافظه خود نگه خواهند داشت و محافظه‌کاران به رهبری جانسون را تنبیه خواهند کرد». (جزئیات بیشتر)

از آنجا که این انتخابات برای تعیین مقامات محلی دولت بوده و بر روی ترکیب پارلمان انگلیس تأثیری ندارد، بر تداوم روی کار ماندن محافظه‌کارها تأثیری نخواهد داشت.

انتخابات روز پنجشنبه در بریتانیا، صاحبان هفت هزار کرسی شوراهای محلی را مشخص خواهد کرد و در نهایت به تعیین ۱۷۰ مقام محلی دولت منتج خواهد شد که مسئول رسیدگی به امور روزانه و خدمات به شهروندان خواهند بود.

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که یک نظرسنجی جدید نشان داده که مردم انگلیس معتقدند جانسون و «ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس پس از جریمه شدن به خاطر مهمانی‌های دوره قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی در «داونینگ استریت»، باید استعفا دهند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول