اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون: به اوکراین در کشتن فرماندهان روس کمک نکرده‌ایم

سخنگوی پنتاگون مدعی شد آمریکا درباره موقعیت مکانی رهبران ارشد نظامی روسیه در میدان جنگ اطلاعاتی به اوکراینی‌ها ارائه نکرده است.

پنتاگون: به اوکراین در کشتن فرماندهان روس کمک نکرده‌ایم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب مدعی شد آمریکا در کشتن فرماندهان روس به اوکراین کمک نکرده است.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، کربی در نشستی خبری گفت: «ایالات متحده اطلاعات میدان جنگ را فراهم می‌کند تا به اوکراینی‌ها در دفاع از کشورشان کمک کند».

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «ما درباره موقعیت مکانی رهبران ارشد نظامی در میدان جنگ اطلاعاتی را فراهم نکرده و در تصمیم‌گیری درباره اهداف ارتش اوکراین مشارکتی نمی‌کنیم».

کربی گفت: «اوکراین اطلاعاتی که ما و دیگر شرکا دریافت می‌کنند را ترکیب کرده و تصمیمات خود را گرفته و اقدامات خود را اتخاذ می‌کنند».

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفته است اطلاعاتی که این کشور در اختیار اوکراین قرار داده «با قصد کشتن فرماندهان روسی» نبوده است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، این هفته گزارش داد که واشنگتن جزئیات مربوط به جابجایی‌های مورد انتظار نیروهای روسیه و مکان و سایر جزئیات مربوط به مقرهای نظامی متحرک آن را به اوکراین ارائه کرده و کی‌یف این کمک را با اطلاعات خود برای انجام حملات توپخانه‌ای و سایر حملاتی که منجر به کشته شدن افسران روسی شده، درهم آمیخته است.

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات اوکراینی مدعی هستند که حدود ۱۲ ژنرال روسی را در میدان جنگ کشته‌اند. طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی از مشخص کردن تعداد ژنرال‌هایی که در نتیجه اطلاعات آمریکایی کشته شده‌اند، خودداری کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز گذشته (پنجشنبه) در واکنشی گفت: «ارتش ما به خوبی می‌داند که ایالات متحده، انگلیس و ناتو به طور کلی در حال انتقال اطلاعات و سایر پارامترها به نیروهای مسلح اوکراین هستند».

این مقام روس افزود: «این‌ها به خوبی شناخته شده است، و همراه با جریان تسلیحاتی که همین کشورها و ائتلاف (ناتو) به اوکراین می‌فرستند، همه اینها اقداماتی است که فرض کنید به تکمیل سریع عملیات کمک نمی‌کند، اما در عین حال قادر به جلوگیری از دستیابی به اهداف تعیین شده در عملیات نظامی ویژه (روسیه در اوکراین) نیست».

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول