اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مجازات غارت کنندگان بیت‌المال جزو اولویت‌های دستگاه قضایی باشد

امام جمعه پردیس با بیان اینکه از دولت انتظار داریم با سرعت عمل و جدیت در حل فوری مشکلات معیشتی مردم وارد شود، گفت: مجازات غارت کنندگان بیت‌المال جزو اولویت‌های دستگاه قضایی باشد.

مجازات غارت کنندگان بیت‌المال جزو اولویت‌های دستگاه قضایی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که با حضور پرشور نمازگزاران در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی و تقدیر و تشکر از حضور بی نظیر مردم شهرستان در نماز پرشکوه عید سعید فطر، اظهار کرد: تجمع از تفرقه هایی که به شهرستان ضربه میزند جلوگیری خواهد کرد و باعث توجه بیشتر مسئولین استانی و کشوری به شهرستان خواهد شد و به رشد و توسعه شهرستان و رفع مشکلات خیلی کمک خواهد کرد.

امام جمعه پردیس با اشاره به وظایف مسوولان آموزش و پرورش نسبت به معلم ها، گفت: امروز حضور ارزشمند فیاضی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز بین المللی در مدارس خارج از کشور را داشتیم و از این فرصت استفاده کرده و از تمام زحمات و همکاری های مصطفی حسنوند رئیس پیشین اداره آموزش و پرورش پردیس تقدیر و تشکر میکنم که انصافاً همکاری خوبی داشتند و زحمات زیادی را کشیدند.

وی افزود: امیدواریم با حضور فروتن که از جوانان ارزشی، انقلابی و خوش فکر هستند در آموزش و پرورش شهرستان تحولی اساسی ایجاد شده و تمام مسوولان نیز وی را در این راه یاری کنند.

مجازات غارت کنندگان بیت‌المال جز اولویت‌های دستگاه قضایی باشد

امام جمعه پردیس با اشاره به ارز ۴۲۰۰ تومانی و فسادزا بودن آن، تشریح کرد: اختصاص چند ده میلیارد ارز یارانه‌ای که برای مردم است، به جیب دلالان می ریخته و یا در بازار آزاد میفروختند، اما در کنار حذف این یارانه را باید با عدالت به مردم اختصاص بدهند و مجازات غارت کنندگان بیت‌المال نیز جز اولویت‌های دستگاه قضایی باشد.

حسینی با اشاره به اختصاص یکی از نشست های قرار خدمت به مدیران و معلمان پردیسی، ابراز کرد: امیدواریم تعاونی مسکن معلمین که مطالبه اصلی معلمان ماست پیگیری شده تا مشکل مسکن این عزیزان مرتفع شود.

مشکلات اقتصادی قابل حل است

امام جمعه پردیس ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان، همچنین وضعیت کشور و توانایی های دولت و انتظارات مردم، اذعان کرد: ابتدا مسوولان باید تحلیل درستی از وضعیت کشور داشته باشند زیرا عده ای به دنبال ناامید کردن مردم هستند و تمام شاخص های اقتدار کشور را برای مردم بیان نمی کنند.

وی ادامه داد: این افراد فقط شاخص اقتصادی را بیان می کنند ‌‌که متاسفانه مشکلات زیادی در این زمینه داریم و صد البته قابل حل شدن است امّا در کشور فقط مسئله‌ اقتصاد، شاخص اقتدار و پیشرفت و موفّقیّت نیست.

حسینی اضافه کرد: شاخص‌های دیگری هم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد که به طور مثال از خودِ تحریم استفاده کردیم و در موارد زیادی به خودکفائی و نوآوری رسیده ‌ایم.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: در همین زمینه اقتصاد، کشور با وجود تحریم و سخت‌گیری‌ها، دچار بدهکاری نشده و بدهکاری ما نزدیک صفر است و این موفّقیّت کمی نیست.

امام جمعه پردیس ادامه داد: دیگر شاخص، پیشرفت علمی و صنعتی و فنّ ‌آوری‌ های ما است که شاخص دیگری که ما می‌توانیم به آن تکیه کنیم، اما شما به مدیریت و انتخاباتشان که ابطال انتخابات و انتخابات زودرس و غیره داشتند نگاه کنید که چه اتفاقات بدی برایشان رخ داده است.

حسینی ادامه داد: عمق راهبردی و نفوذ معنوی در کشورها و امثال این‌ها، جمهوری اسلامی را به یک نمونه‌ی جذّاب تبدیل کرده، حتّی در همین زمینه‌ اقتصاد هم نشانه‌های موفّقیّت در بخش‌های مختلفی وجود دارد.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: با وجود این تحریم بی‌سابقه‌ای که علیه کشور ما اعمال شده(خودشان گفته‌اند که از اوّل تاریخ، چنین تحریمی علیه هیچ کشوری وضع نشده) اقتصاد ایران ورشکسته نشد بلکه سرپا ماند که تاب‌آوری اقتصاد یک موفّقیّت بزرگ است.

وی تصریح کرد: با این همه تجربه‌ موفّقی که ما در بخش‌های مختلف داریم، واقعاً جفا به مردم، کشور و به انقلاب است و اگر امروز کسی بخواهد مردم را ناامید کند و احساس بن‌بست را به مردم القاء کند و بخواهد روحیه‌ی مردم را بشکنند و اراده‌ی مسئولین را تضعیف کند منافق است.

 توانایی ‌های دولت سیزدهم و انتظارات مردم

حسینی بیان کرد: در ۸ ماهه گذشته، دولت انقلابی با حضور بین مردم و گفتگو رو در رو و واردات واکسن در اوج کرونا و مهار آن، و پرداخت حقوق و مزایا بدون تأخیر،  دیپلماسی منطقه‌ ای و بین ‌المللی و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید.

امام جمعه پردیس افزود: صادرات نفت را افزایش داده، تجارت خارجی را به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ارتقاء داده و بدهی‌های به ‌میراث‌ مانده را پرداخت کرده و به سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفته است.

وی ادامه داد: دولت انقلابی تا حدود زیادی تحریم را دور زده و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد و همزمان فعالیت‌های خود را در قالب بسته‌ های برنامه ‌ای برای اصلاح بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار، یکی پس از دیگری اعلام کرد.

حسینی اضافه کرد: همین کارنامه خوب و سابقه ارزشمند ۸ماهه، انتظارات مردم را به‌ درستی بالا برده و واضح است که مردم بین شرایط کنونی و قبل، تفاوت می‌گذارند اما انتظاراتشان از دولت انقلابی و جهادی بسی بالاتر است.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: از دولت انتظار داریم با سرعت عمل و جدیت در حل فوری مشکلات معیشتی مردم (مانند گرانی های کمرشکن و...) وارد شده و بر جلب اعتماد مردم اقدام کنند.

وی ضمن توصیه هایی برای حفظ پویایی و روشنایی مساجد بعد از ماه مبارک رمضان، گفت: ائمه جماعت مساجد تلاش کنند تا مساجد خلوت نشود و به جوانان در مساجد هم احترام و هم برنامه ویژه ای برایشان اجرا کنند تا مردم هم مسجد را از خود بدانند و در آن فعالیت کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول