اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفر دو‌ روزه وزیر خارجه لهستان به تهران

وزیر خارجه لهستان در سفری دو روزه به تهران ضمن دیدار و گفت‌وگو با امیرعبداللهیان و برخی مقامات ارشد کشورمان در مراسم بزرگداشت هشتادمین سالگرد ورود آوارگان لهستانی به ایران شرکت می‌کند.

سفر دو‌ روزه وزیر خارجه لهستان به تهران

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «زبیگنیو رائو» وزیر خارجه لهستان فردا (شنبه) ۱۷ اردیبهشت ماه به تهران سفر می‌کند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در این زمینه با اعلام سفر دو روزه «زبیگنیو رائو» وزیر امور خارجه لهستان به تهران گفت که این دیپلمات عالیرتبه لهستان در مدت اقامت خود در ایران علاوه بر دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه‌ با برخی از مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد و در دیدار وزرای امور خارجه، مسائل دو‌جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث‌ و‌ تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، شرکت در مراسم بزرگداشت هشتادمین سالگرد ورود آوارگان لهستانی به ایران از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه لهستان در سفرش به  ایران خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «زبیگنیو رائو» وزیر امور خارجه لهستان ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در گفت‌وگویی تلفنی درباره وضعیت روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین و مذاکرات وین بحث و تبادل نظر کرده بودند. وزیر خارجه لهستان در آن گفت‌وگو با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور به ویژه میزبانی انساندوستانه مردم ایران از مهاجران لهستانی طی جنگ جهانی دوم، این روابط را برای هر دو طرف افتخار آمیز خواند. (اینجا بخوانید)

گفتنی است وزرای خارجه ایران و لهستان ۲۸ آبان ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی همتای لهستانی هدف مشارکت فعال ایران در مذاکرات وین را لغو تحریم‌های غیرقانونی خواند و گفت: تمامی طرف‌ها به این درک مشترک رسیده‌اند که آمریکا مقصر اصلی و مسئول وضعیت فعلی است. امیرعبداللهیان در آن گفت‌وگو از وزیر امور خارجه لهستان برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول