اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«عالمان وارسته» سنگربان دین و حامی مردم هستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: علیرغم تلاش و تبلیغات سنگین دشمنان برای جدا شدن صف مردم از روحانیت، شاهد این هستیم که مردم همچنان در کنار روحانیت قرار دارند.

«عالمان وارسته» سنگربان دین و حامی مردم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در خطبه های پیش از نماز جمعه امروز شهر قزوین، به مناسبت فرارسیدن هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج بیان کرد: در طول تاریخ، سنگر اولی که روحانیت قصد حفاظت از آن را داشت، سنگر دین و سنگر دوم نیز مردم و کمک به مردم بوده است.

وی با اشاره به میزبانی استان قزوین در برگزاری اجلاسیه روحانیون آزاده کشور، گفت: ما در آستانه یک اجلاسیه بزرگ در استان هستیم، اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور ۲۶ اردیبهشت ماه در قزوین برگزار خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: اولین درسی که روحانیت به ما آموخت پاسداری از دین به عنوان مایه حیات و پایه زندگی جامعه و افراد است که در این راستا علمای دین از نظر اعتقادی و فکری تلاش وافری کردند.

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: برای اینکه دین و گوهر دین در اختیار مردم بماند از شیخ صدوق گرفته تا شیخ مفید هر کدام در زمان خود از مرزهای اسلام پاسداری کردند و اجازه دستبرد بر مبانی دینی به هیچ کسی داده نشد.

وی افزود: همچنین در ثبت و ضبط احادیث اهل بیت(ع)، روحانیت تلاش بسیاری کرد که به دست غارتگران به غارت نرود و جامعه روحانیت در این زمینه شهدای فراوانی تقدیم کرد که سومین شهید این مسیر متعلق به قزوین است، شهید محمد تقی برغانی که مزار مطهرش در نزدیکی امام زاده حسین است.

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: این شهید بزرگوار در مقابل بهاییت ایستاد و مبارزه کرد و در نهایت به دست بهاییت به شهادت رسید و به عنوان شهید ثالث از استان قزوین، تقدیم انقلاب و اسلام شد.

وی در ادامه افزود: اجلاسیه روحانیون آزاده با چند هدف برگزار می گردد. اولا دست ما از عالمان وارسته و روحانیت کوتاه نشود. عالمان وارسته، سنگربان دین و حامیان اصلی مردم هستند، همچنین برگزاری این اجلاسیه ها در هفته عقیدتی با این هدف است که نشان داده شود علیرغم تلاش و تبلیغات سنگین دشمنان برای جدا شدن صف مردم از روحانیت، شاهد این هستیم که مردم همچنان در کنار روحانیت قرار دارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: هدف دیگر این است که آنچه که جامعه ما به ویژه نیروهای مسلح ما را شکل می دهد عقاید دینی است. اعتقادات نقش اصلی در جامعه ما و سپاه پاسداران و نیروهای مسلح دارد. ما همیشه نیازمند این هستیم از این چشمه های زلال سیراب شویم و دستمان را از این چشمه های معرفت کوتاه نکنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول