اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارتقای سلامت جامعه مرهون آموزش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان مقوله پیشگیری را بهترین راهکار برای پیشگیری از بروز بیماری دانست و ارتقای سلامت جامعه و آموزش سلامت در جامعه را ضروری برشمرد.

ارتقای سلامت جامعه مرهون آموزش است

به گزارش خبرگزاری فارس، فریدون عبدالملکی صبح امروز در جشنواره نشاط اجتماعی در مدرسه دخترانه تربیت در سنندج ضمن گرامیداشت هفته معلم و آغاز هفته سلامت و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت با اشاره به شیوع ویروس کرونا از اواخر سال ۹۸ در جهان گفت: پرستاران و پزشکان در ۲ سال اخیر خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه کردند و در این راستا تعداد زیادی از کادر سلامت جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا کاملا در جهان ریشه کن نشده است بر تکمیل واکسناسیون، رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها و زدن ماسک در محل‌های شلوغ تاکید کرد.

عبدالملکی مقوله پیشگیری را بهترین  راهکار برای پیشگیری از بروز بیماری دانست و ارتقای سلامت جامعه و آموزش سلامت در جامعه را ضروری برشمرد.

وی سلامت را یک مقوله چند بعدی دانست و گفت: ابعاد مختلف سلامت بر یکدیگر تاثیرگذار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان دانش آموزان را امانتداران الهی و آینده سازان جامعه دانست و یادآورشد: توجه به سلامت دانش آموزان و حفظ سلامت و تندرستی جسمی و روانی این قشر از جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی حوزه سلامت را بسیار وسیع توصیف کرد و گفت: مقوله سلامت تنها محدود به حوزه فردی نمی‌شود بلکه سایر نهادها از جمله خانواده، اجتماع و در عرصه بین المللی مسولیت خطیری در پیشگیری و حفظ و مراقبت از سلامت دارند.

خیران کردستانی۲۰ میلیارد تومان به حوزه درمان کمک کردند

بهرام کندایی مدیر سازمان.های مردم نهاد و سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم گفت: در دوران دشوار بیماری کرونا مردم خیر کردستان ۲۰ میلیارد تومان به حوزه درمان کمک کردند.

وی مشارکت مردم و جامعه را ضروری برشمرد و افزود: در این راستا سازمان‌های مردم نهاد NGOها در دوران کرونا مشارکت پر رنگی با حوزه سلامت دانشگاه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مقوله مخاطرات حوزه سلامت می‌تواند تهدید جدی برای جامعه محسوب شود اظهار کرد: نگرش سلامت محور و جامعه نگر باید در دانش آموزان تقویت شود.

وی تاکید کرد: دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه نقش مهمی در تضمین سلامت جامعه بعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفتم آوریل ۱۹۴۸ از سوی سازمان جهانی بهداشت  به عنوان روز جهانی سلامت نامگذاری شده است.

۱۷ لغایت۲۴ اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول