اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| دانشگاه جای اساتید غربگرا نیست

مخاطبان سامانه فارس من خواستار ممانعت از حضور اساتید با تفکر غربی در دانشگاه‌ها شدند و تاکید کردند که باید وزارت علوم در این زمینه تدبیر کند.

فارس من| دانشگاه جای اساتید غربگرا نیست

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مخاطبان سامانه فارس من در پویشی خواستار ممانعت از حضور اساتید با تفکر غربی در دانشگاه‌ها شدند، این مخاطبان در این پویش آوردند: « بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، شاهد نفوذ غرب در برخی دانشگاه‌های کشور هستیم. در یک کلام در برخی از دانشگاه‌ها از اساتیدی که به جای ارائه مباحث درسی، کشفیات خود را به خورد دانشجو می‌دهند و متعاقبا فقط دانشجویانی موفق به طی کردن آسان مدارج علمی هستند که نظریاتی همسو با این نوع اساتید داشته باشند.
در این پویش شرکت کنید تا بتوانیم جلوی آموزش افرادی که تا دیروز بر اصول اصرار داشتند و به مخالفین خود اتهام غربگرایی می‌زدند اما حال با تاثیر از غرب در دانشگاه ها آموزش می‌دهند، گرفته شود.»

این پویش طی چند روز بیش از ۲ هزار و ۷۰۴ حامی یافت، ۱۵۲ نفر نیز پس از انتشار این پویش پیام‌هایی را ارسال کردند، که بخشی از آن در زیر ارایه می‌شود:

« سلام خدا قوت، باید اساتید هم گزینش بشن و اساتید انقلابی روی کار بیان، البته تنها اساتید نیستند این گزینش باید برای معلمین هم باشه»

« سلام اساتید باتفکر غربی دانشجویان نخبه را باوعده و وعید راهی دیار غرب می‌کنند این بچه های عزیز قریب ۱۲سال از سرمایه کشور استفاده کردن وحالاکه موقع ثمردادن است در اختیار دانشگاههای غرب قرار می گیرند»

« سلام علیکم در وهله نخست هم در حوزه برخی متون علوم انسانی و نیز علی الخصوص در حوزه اساتید تجدید نظر جدی، اساسی و فوری باید صورت گیرد. همین طور دانشگاه بخاطر اهمیت راهبردی ای که دارد از اِعمال سلیقه و دخالت دولتها باید دور باشد و هم در سیاستگذاری و هم در اجرا مستقیما" در ذیل حاکمیت و با ثبات مدیریت شود.»

« من خودم بخاطرچنین جوی دانشگاه نرفتم شما روبخدابه بچه هامون رحم کنید»

« سلام و خدا قوت چرا وقتی کشور خودمان ایران بهترین اساتید انقلابی و اسلامی در همه زمینه ها دارد یه عده اساتید غربی و غربگرا مغز دانشجویان و جوانان ما را از افکار غلط و اعتقادات پوچ خود پر کنند. مسئولین محترم لطفا پاکسازی فرمایید»

خبرنگاران خبرگزاری فارس بر حسب تعهدی که به مخاطبان خود داده است با سردبیر این پویش محمد مهدی بابایی گفت‌وگو کرد، وی با تاکید بر اینکه این اساتید باید از نظام آموزش عالی کشور حذف شوند، گفت: این اساتید سکولار و غرب گرا هستند و افکار خود را در کلاس های درس به دانشجوها دیکته می‌کنند.

بابایی با بیان اینکه تعدادی از این اساتید دانشجویان که سرمایه‌های این کشور هستند را تشویق به خروج از کشور و مهاجرت می‌کنند، گفت: باید نظارت دقیق تری بر حضور اساتید در دانشگاه ها صورت بپذیرد، قدرت نمره دهی این اساتید باعث شده که تعدادی از دانشجویان برای گذراندن درس‌های خود مجبور به پذیرش اقدامات آنها و سکوت در کلاس های درس شود.

وی افزود: این اساتید امتحان پایان ترم را به گونه ای سخت می‌گیرند که دانشجوها مجبور به انجام کارهای کلاسی بر اساس تفکرات و عقاید آنها شوند، در حالی که این عقاید با نظام جمهوری اسلامی سازکار نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول