اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

محوریت برنامه‌های ماه رمضان، تبیین و جهاد تبیین بوده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: محوریت برنامه‌های انجام شده در ماه رمضان، تبیین و جهاد تبیین بوده که در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی بعد از مسئله گام دوم انقلاب، رویکرد مسئله احیای ظرفیت های مردمی را مدنظر قرار داده است.

محوریت برنامه‌های ماه رمضان، تبیین و جهاد تبیین بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بعد از ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه استان اظهار کرد: محوریت برنامه‌های انجام شده در ماه رمضان، تبیین و جهاد تبیین بوده که در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی بعد از مسئله گام دوم انقلاب، رویکرد مسئله احیای ظرفیت های مردمی را مدنظر قرار داده است.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که باید روی آن متمرکز شد، احیا و احصا تشکل های مردمی است، براین اساس مقدمات و تمهیدات لازم برای عملیات اعم از ریل گذاری، حضوری و فعال بودن فراهم و برنامه ها به مرحله اجرا رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان سال جاری ۱۵ برنامه محوری جزخوانی قرآن کریم با حضور ۸۰۰ مخاطب اجرایی شد، افزود: همچنین در موضوع جزخوانی ها ۳۲۰ برنامه توسط موسسات، خانه های قرآنی و جلسات خانگی قرآن کریم، با استقبال ۶ هزار نفر برگزار شد.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری ۳۰ محفل انس با قرآن با شرکت دو هزار و ۳۰۰ نفر، ۲۱ محفل سیار در فضای باز و تفرجگاه ها و منازل شهدا، با حضور ۹۵۰ نفر، دو همایش ویژه حفظ قرآن کریم با حضور ۳۲۰ نفر را بخشی از برنامه های اجرایی شده در ماه رمضان بوده است.

حجت الاسلام رفیعی یادآور شد: علاوه بر این ۶ پویش قرآنی با عناوین نذر نان مهربانی، طلب باران، قابلمه مغلوبه، جزخوانی برای شهدای فلسطین، پویش مردمی تلاوت قرآن برای شهدای جهادگر حرم رضوی و پویش یک آیه یک سخن در این ایام برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام مراسم میلاد امام حسن مجتبی در ۱۷۳ مسجد و موسسه قرآنی با شرکت ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر در استان و در ۲۷۶ سفره افطاری از یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم روزه دار استان پذیرایی شد.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه در مراسم شب‌های قدر نیز یک هزار و ۱۰۰ هیئت مذهبی با حضور یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۴۵۰ نفر برگزار شد، ادامه داد: گفتنی است در روز شهادت امام علی (ع) حضور ۱۴۰ هیات و شرکت ۴۶ هزار و ۷۵۰ نفر به عزاداری پرداختند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان تبلیغات خراسان شمالی ۱۵۰ مبلغ در قالب سه طرح دارد، گفت: در طرح اول ۱۲۰ نفر تحت عنوان امام روستا مستقر دائم در روستاها، در طرح دوم ۲۰ نفر در حاشیه شهر‌های بجنورد اسفراین و شیروان و ۱۰ نفر به صورت پراکنده تحت عنوان امام محله با سازمان همکاری دارند.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: لازم به ذکر است که در ماه رمضان سال جاری، ۸۳ مبلغ خارج از مبلغان بومی مستقر به روستاها اعزام شدند و در این راستا چهل هزار و ۸۰ نفر از این برنامه ها برخوردار شدند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول