اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تقدیم ۳۰۰ شهید مدافع سلامت در بحران کرونا/ ۸۵ درصد مردم 2 دُز واکسن دریافت کرده‌اند

وزیر بهداشت با بیان این که نظام سلامت در اپیدمی کرونا ۳۰۰ شهید تقدیم مردم و نظام کرده است، گفت: با تدابیری که صورت گرفت ۸۵ درصد مردم توانستند دو دُز واکسن کرونا تزریق کنند.

تقدیم ۳۰۰ شهید مدافع سلامت در بحران کرونا/ ۸۵ درصد مردم 2 دُز واکسن دریافت کرده‌اند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی در مراسم تجدید میثاق مدیران وزارت بهداشت با آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام راحل با بیان این که همه ما مدیون فداکاری‌ها و تلاش‌های امام خمینی (ره) برای برپایی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و این انقلاب شکوهمند هستیم برای همین در اولین روز از هفته سلامت در حرم امام راحل حضور یافتیم تا با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید میثاق کنیم، گفت: یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی رشد علوم پزشکی در همه زمینه‌ها و استقلال کشور در تمام ابعاد نظام سلامت بود که همه این‌ها را مرهون رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی هستیم‌.

وی با اشاره به این که در نظام شاهنشاهی با وجود اتکای کشور به قدرت‌های جهانی در تمام زمینه‌ها از جمله علوم پزشکی و سلامت وابسته به بیگانگان بودیم، بیان داشت: امروز پس از گذشت ۴۳ سال از برپایی نظام اسلامی ایران در تمام رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی علوم پزشکی، کشور نه تنها استقلال یافته بلکه در منطقه پیشتاز است.

وی افزود: تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پس از انقلاب اسلامی با رشد ۱۰ برابری همراه بود به نحوی که امروز نه تنها نیازهای درمانی کشور را پاسخگو هستیم بلکه از کشورهای همسایه برای درمان به بیمارستان‌های ایران مراجعه می‌کنند و یکی از توفیقات دیگر تولید نیروهای بسیار خبره و متعهد در حوزه پزشکی است.

وزیر بهداشت حضور ایران در جمع ۵ کشور برتر دنیا در حوزه سلول‌های بنیادی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا یک آزمون بزرگ جهانی بود که جمهوری اسلامی ایران با درخشش کادر سلامت توانست در بالاترین رتبه‌های جهانی قرار گرفته و در آخرین آمار اعلام شده تعداد فوتی‌ها تک رقمی شد که به نسبت کشورهای بزرگ دنیا آمار بسیار بهتر و قابل توجه‌تری است.

وی رمز موفقیت ایران در کاهش چشمگیر آمار کرونا را استقبال و همراهی مردمی از برنامه‌های دولت آیت الله رئیسی دانست و با گرامی داشت یاد ۳۰۰ شهید مدافع سلامت، گفت: شهدای مدافع سلامت طی این دو سال کرونایی تا آخرین نفس برای نجات جان مردم ایستادند و از هیچ تلاشی برای ارتقای سلامتی مردم و سربلندی نظام دریغ نکردند.

عین‌اللهی در پایان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم با واکسیناسیون بسیار گسترده و در مدتی کوتاه با همراهی و مشارکت مردم، توانستیم اقدامات بسیار بزرگی انجام دهیم؛ به نحوی که اکنون ۸۵ درصد مردم دو دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند و به رکورد تزریق روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار و هفتگی بیش از ۸ میلیون دز تزریق واکسن رسیدیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول