اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

واکنش حجت الاسلام مهدی طائب به انتشار یک فایل صوتی

انتشار یک فایل صوتی چند دقیقه ای از یک جلسه پرسش و پاسخ طولانی با حضور حجت الاسلام طائب باعث سوء برداشت هایی در فضای مجازی شده بود. طائب برای شفاف سازی موضوعات مطرح در این جلسه توضیحاتی ارائه کرد که در این گزارش به آن پرداختیم.

واکنش حجت الاسلام مهدی طائب به انتشار یک فایل صوتی

فارس پلاس؛ روایت روز: اخیرا یک فایل صوتی چند دقیقه ای از یک جلسه پرسش و پاسخ چند ساعته با حضور حجت الاسلام مهدی طائب در فضای مجازی منتشر شد. طائب در این بخش از فایل صوتی درباره هجمه برخی جریان های سیاسی و ضدانقلاب به رئیس مجلس شورای اسلامی سخن می گوید و توضیحاتی درباره ماجرای به خارج رفتن خانواده قالیباف ارائه می دهد.

او در بخشی از سخنان خود می گوید میثم نیلی برادر داماد رئیس جمهور در انتشار خبر این ماجرا نقش جدی داشته و هدف از این درز خبری، تخریب قالیباف و حذف او از ریاست مجلس شورای اسلامی بوده است. میثم نیلی نیز در واکنش به این اظهارات، از حجت الاسلام طائب شکایت کرد. وکیل میثم نیلی طی مصاحبه ای گفت: ظهر امروز شکایت موکل بنده از حجت‌الاسلام مهدی طائب در دادسرای ویژه روحانیت تهران تحویل ثبت شد.

 

توضیحات حجت الاسلام طائب

 

حجت الاسلام طائب نیز در ادامه این ماجرا با انتشار یک فایل صوتی درباره ماجرای میثم نیلی و نحوه بازنمایی اظهاراتش گفت: یکی از حاضرین جلسه سوالی پرسید و بنده برای پاسخ به سوال ابتدا ادعای ایشان را تکرار کردم تا مخاطبان مطلب ایشان را متوجه بشوند. وقتی در محاوره برخی کلمات حذف شد چنین به نظر آمد که این حرفها را من گفتم در حالی که این مطالب متعلق به فردی بود که سوال را پرسیده بود. حتی این ادعا نسبت به گذشته هم بود نه ماجرای آقای قالیباف. من آنجا هم گفتم که این ماجرا را نمی دانم چه کسی راه انداخته و ماجرا چیست. بنده عرض میکنم که ساحت آقای نیلی از این حرف ها مبرّا است و اعتقاد من نسبت به ایشون این نیست و اصلا ایشون در چنین فضایی نیست.

نکته دیگری که در فایل صوتی منتشر شده از جلسه پرسش و پاسخ حجت الاسلام طائب وجود داشت ماجرای تغییر موضع علیرضا زاکانی در خصوص ریاست مجلس آقای قالیباف در ابتدای تشکیل مجلس یازدهم بود. طبق آنچه در فایل صوتی مهدی طائب شنیده می شود او اعلام می کند بنا به اظهارات خود آقای زاکانی، رهبرانقلاب با ریاست ایشان برای مجلس موافق بودند و همین دلیل باعث می شود آقای زاکانی که یکی از مخالفان ریاست قالیباف بوده تغییر رای بدهد و حتی از نامزدی برای ریاست مجلس کناره گیری کند.

حجت الاسلام طائب در توضیح این بخش از اظهارات خود نیز می گوید: ابتدای مجلس برخی صحبت ها در مورد آقای قالیباف مطرح شد که مثلا آقا ایشان را فرد مردودی نمی داند؛ این در حالی بود که برخی مطالب خلاف آن نیز در مورد آقای قالیباف مطرح بود. شبهه ای برای آقای زاکانی پیش می آید که از باب مشورت از خود آقا درخواست مشورت می کنند که آیا شما ایشان را فرد مردودی می دانید یا خیر؟ و پاسخ آقا نیز این بوده است که نخیر ایشان از نظر من مردود نیست. ما در جلسه می خواستیم این را بگوییم اما اگر در صحبت های من این آمده باشد که ریاست آقای قالیباف به دستور آقا بوده این کاملا غلط است.

طائب می افزاید: اصلا آقا چنین ورودی نمی کنند و در منش آقا چنین مطالبی هیچ وقت وجود نداشته است. اگر ایشان بخواهند ورود کنند صراحتا اعلام میکنند و چنین مطلبی نبوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول