اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

قحطی در آمریکا و انگلیس و به صف شدن پادوهای رسانه‌ای علیه ایران

BBC فارسی و VOA، بی‌اعتنا به شرایط بحران‌زده آمریکا و انگلیس، نگران گرانی در ایران شدند!

قحطی در آمریکا و انگلیس و به صف شدن پادوهای رسانه‌ای علیه ایران

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، BBC فارسی و VOA، بی‌اعتنا به شرایط بحران‌زده آمریکا و انگلیس، نگران گرانی در ایران شدند!

وبسایت بی‌بی‌سی فارسی، ضمن استناد به برخی تحلیل‌های سفارشی عناصر غربگرا می‌نویسد: «گرانی و نایاب شدن ماکارونی خاطرات دوران سال‌های جنگ ایران و عراق را زنده کرد. از چند روز پیش که قیمت جدید ماکارونی و نان(!؟) اعلام شده، شاید کمتر کسی انتظار داشت این ابلاغیه‌ها، با واکنش‌های گسترده به‌خصوص از طرف طرفداران و حامیان دولت روبه‌رو شود. این سوال مطرح شده که چه اتفاقی در صحنه سیاسی ایران در حال بروز و ظهور است که مدافعان سرسخت دیروز، بعد از گذشت چند ماه به منتقد سفت و سخت دولت تبدیل شده‌اند. مدیریت اقتصادی دولت به‌گونه‌ای شکننده شده که کسانی مانند محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا [سردبیر خبرآنلاین، سایت وابسته به مدیران دولت روحانی!] با هشتگ «دولت علیل» و «دولت ماکارونی» در توئیتر از ابراهیم رئیسی خواستند قبل از اینکه یکسالگی به قدرت رسیدنش را در پاستور جشن بگیرد، استعفا دهد. بخشی از نزدیکان و طرفداران حکومت از دولت فاصله گرفته‌اند و تیم اقتصادی دولت را به ناکارآمدی و ناتوانی متهم می‌کنند و خواهان ترمیم کابینه هستند».

صدای آمریکا هم در خبرسازی مشابهی، به تحلیل روزنامه جمهوری اسلامی استناد کرده و نوشت: «افزایش قیمت آرد و فرآورده‌های صنفی- صنعتی مرتبط با آن از جمله ماکارونی و نان باگت، واکنش‌های فراوانی میان کاربران شبکه‌های اجتماعی، چهره‌های سیاسی و برخی مقامات جمهوری اسلامی را برانگیخته است. بعضی رسانه‌های حکومتی با انتقاد تند از ابراهیم رئیسی به او توصیه کردند کناره‌گیری کند. روزنامه محافظه‌کار و پرنفوذ جمهوری اسلامی[؟!] با اشاره به اینکه ابراهیم رئیسی و صداوسیما دست به دست همدیگر داده‌اند تا گرانی‌های اخیر را به گردن قاچاق شدن این کالاها بیندازند، نوشته مردم، این قبیل ترفندها را نمی‌پذیرند».

استناد رسانه‌های ورشکسته بیگانه به برخی عناصر سیاسی ورشکسته داخلی (متهمان مشکلات اقتصادی موجود) در حالی است که آمریکا و انگلیس هم در شرایط بحرانی اقتصادی و مرگ و میر های کرونایی به سر می‌برند، اما بی بی سی و VOA هرگز کمترین اشاره‌ای به اخبار آن بحران نمی‌کنند؛ به عنوان مثال به این اخبار که ظرف چند روز اخیر در رسانه‌های غرب منتشر شده توجه کنید؛

- آمار مرگ‌ومیرهای کرونا در آمریکا بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر و در انگلبس در حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ نفر در نوسان بوده که جزو رکوردهای بالای جهانی است. (این آمار در ایران به زیر هفت نفر رسیده است).

-گزارش شبکه ام اس ان بی سی از افزایش قیمت همه کالاها در آمریکا: « تقریباً همه کالاها در آمریکا در معرض «کوچک شدن ناشی از تورم» هستند. اکنون هر رول دستمال توالت به جای ۳۴۰ برگ حاوی ۳۲۱ برگ شده است. در لیست محصولات «کاهش وزن یافته» تقریباً همه چیز از شامپو گرفته تا چیپس به چشم می‌خورند. حتی برگرکینگ اعلام کرد که تعداد ناگت‌های مرغ در یک بسته را از ۱۰ عدد به ۸ عدد کاهش می‌دهد و با افزایش قیمت گوشت گاو، وزن برگرهای خود را نیز ۱۶% کاهش داد. برخی کالاها ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند در حالی که ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش وزن داشته‌اند!

- افزایش شدید قیمت مواد غذایی در آمریکا و انگلیس/ کارکنان اغذیه‌فروشی‌ها در آمریکا می‌گویند با واکنش تند مشتریان به مبلغ بالای صورتحساب روبه‌رو می‌شوند که ناشی از تورم در این کشور است. تورم شدید در انگلیس باعث شده مردم برای خرید مواد غذایی ۶۰ درصد بیشتر از گذشته هزینه پرداخت کنند.

- گرانی بی‌سابقه مواد غذایی در انگلیس با افزایش شدید بهای مواد غذایی در انگلیس، زندگی برای شهروندان این کشور ، بیش از پیش دشوارتر شده است. افزایش بهای مواد غذایی در انگلیس، از ماه آوریل سال ۲۰۱۳ تاکنون بی‌سابقه است.

- روغن خوراکی در انگلیس سهمیه‌بندی شد. این کشور در ماه‌های اخیر با کمبود و گرانی سوخت و انرژی روبه‌روست.

- افزایش کم‌سابقه تورم و گرانی کالا‌ها در انگلیس؛ سرعت افزایش بهای کالا‌ها و خدمات در انگلیس به بیشترین میزان در ۱۵ سال اخیر رسید.

- شبکه اسکای‌نیوز از قول رئیس بانک مرکزی انگلیس: تورم در بخش مواد غذایی و انرژی، بیش از همه، کارگران کم‌برخوردار و با درآمد‌های پایین را هدف قرار می‌دهد. اما متاسفانه بخش اعظم کار برای کاهش تورم، متاثر از شدت و مقیاس این شوک (تورم) خواهد بود. باید بگویم در سه ماه گذشته، این شوک تورمی برای درآمد‌های واقعی مردم، بسیار بدتر شده است.

- مردم کشورهای اروپایی این روزها هنگامی که برای خرید می‌روند با افزایش قیمت‌ها و خالی‌ بودن قفسه برخی اقلام اساسی مانند گندم و روغن مشاهده می‌کنند. اقتصاد اروپا اکنون با تورم کم‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است.

- تصاویر و گزارش‌های رسانه‌ای در آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای اروپایی، از قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها از مواد غذایی حکایت می‌کند.

- شبکه خبری «وِلت Welt» آلمان: فروشندگان و مصرف‌کنندگان آلمانی، این روز‌ها بابت کمبود مواد غذایی و خالی بودن قفسه‌ها، حسابی عصبانی و کلافه شده‌اند. قیمت گوشت، روغن خوراکی و آرد در حال افزایش است. کلاوس بورشِر، یک شاطر نانوایی در آلمان می‌گوید اکنون باید آرد را ۳۰ درصد گران‌تر بخرد. در نتیجه، این قیمت‌ها به‌طور اجتناب‌ناپذیری، تاثیر خود را برای مشتریان و مصرف‌کنندگان خواهند گذاشت.

به نظر می‌رسد علت خباثت مزدوران رسانه آمریکا و انگلیس را در این اعتراف تکان‌دهنده اکبر گنجی اصلاح‌طلب فراری خلاصه کرد که نوشت: «ما کارمندان دولت‌‌های راست افراطی، از طریق کروناهراسی، ایران و ایرانیان را نابود خواهیم کرد. ما کارمند رسمی ‌بخش پروپاگاندای دولت ‌ترامپ، بوریس جانسون، نتانیاهو و سعودی هستیم. وظیفه ما وحشت‌افکنی پیرامون شیوع کرونا در ایران است تا با فروپاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم. گمان باطل نکنید که ما مخالف سیاسی، مدافع حقوق بشر، فمینیست و... هستیم. ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم. کاری را که شدیدترین تحریم‌‌های تاریخ نتوانست با ایران انجام دهد، ما موظفیم با کروناهراسی انجام دهیم».

منبع: روزنامه کیهان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول