اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

گمانه‌زنی‌ها از تاریخ جدید برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو و اما و اگرهای میزبانی دوباره

نگاهی به تقویم مسابقات بین‌المللی و همین طور میزبانی چینی‌ها در رویدادهای مختلف این ابهام را به وجود آورده که آیا بازی‌های آسیایی سال بعد برگزار می‌شود یا خیر.

گمانه‌زنی‌ها از تاریخ جدید برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو و اما و اگرهای میزبانی دوباره

به گزارش خبرگزاری فارس، روز جمعه با تصمیم دولت چین و تصویب شورای المپیک آسیا، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو به تعویق افتاد. این بازی‌ها قرار بود شهریور و مهرماه امسال برگزار شود اما شرایط ویروس کرونا در چین اجازه برگزاری بازی‌ها را نداد.

براساس برخی گمانه‌زنی‌ها بازی‌های هانگژو که به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در چین به تعویق افتاد، بعید است امسال برگزار شود زیرا برگزارکنندگان چنین رویداد بزرگی را تنها برای یک یا دو ماه به تعویق نمی‌اندازند.

بررسی دقیق عوامل مختلف نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی بازی‌ها حتی در نیمه اول سال 2023 امکان‌پذیر نخواهد بود و به نظر می‌رسد بهترین زمان برای بازی‌های هانگژو سپتامبر (شهریور - مهر) سال آینده باشد. تنها سه دوره از بازی‌های آسیایی در نیمه اول سال برگزار شده است: دهلی نو (در مارس 1951)، دومین دوره در مانیل (در ماه می 1954) و سومین دوره در توکیو (می - ژوئن 1960).

یکی از عواملی که برای تاریخ جدید باید مد نظر باشد تقویم بین‌المللی دوومیدانی است. این مسابقات روزهای 18 تا 27 آگوست (27 مرداد تا 5 شهریور) در مجارستان برگزار می‌شود و قبل از آن مسابقات معتبر لیگ الماس پیگیری خواهد شد. چین همچنین میزبان دو رویداد بزرگ در سال آینده است؛ مسابقات قهرمانی دوومیدانی داخل سالن در نانجینگ در ماه مارس و فوتبال جام ملت‌های آسیا در در 10 شهر از جمله پکن و شانگهای. از طرفی شهر سانیای چین قرار است در سال 2023 میزبان بازی‌های ساحلی باشد که تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول