اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ضعف کمیته اضطرار آلودگی هوا در تصمیم گیری اضطراری/ دیگر جلسه ای در کار نخواهد بود

درحالیکه تصمیم دیرهنگام کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران برای تعطیلی مدارس ابتدایی، موجب سردرگمی امروز دانش آموزان شد، محیط زیست اعلام کرد اگر این شرایط تداوم یابد، فردا تصمیمات امروز را تکرار می کنیم.

ضعف کمیته اضطرار آلودگی هوا در تصمیم گیری اضطراری/ دیگر جلسه ای در کار نخواهد بود

به گزارش خبرنگار فارس، گرد و غبار اردیبهشت ماه هم دست از سر شهرهای کشور بر نداشته و دومین ماه بهار از نیمه گذشته باز هم آسمان شهرها را خاکستری کرده است. دامنه گرد و غبار به آسمان پایتخت هم رسید و مثل همیشه حواشی داشته است.

موج جدید گردوغبار در تهران

شاخص کیفیت هوای تهران هم اکنون بر روی عدد 201 یعنی شرایط بسیار ناسالم قرار داشته و نشان می‌دهد موج جدیدی از گرد و غبار وارد تهران شده است. 

چرا تصمیم‌گیری دیرهنگام بود

علاوه بر این سردرگمی دانش آموزان و والدین در مسیر مدرسه و باز نبودن درب برخی از مدارس به گوش اعضای شورای شهر هم رسید و جعفر تشکری هاشمی  عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه امروز شرایط آلودگی هوا در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفته است و نیاز به تصمیمات ویژه در این زمینه داشتیم، گفت: تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس با وجود قابل پیش‌بینی بودن وضعیت غلظت ذرات، دیرهنگام بود.

وزارت آموزش‌وپرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تعطیلی امروز مهدهای کودک و دبستان‌های استان تهران با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران بوده است. و  اعلام کرد: این کمیته بر اساس شاخص‌های آلایندگی هوا، سرعت باد، پیش بینی ترافیک، پیش بینی‌های روزهای آینده آب و هوا و سایر پارامترهای دیگر تصمیم‌های خود را اتخاذ می‌کند.

عابد ملکی معاون عمرانی استاندار تهران  در خصوص تعطیلی امروز مدارس ابتدایی استان تهران و اطلاع رسانی نامناسب در این زمینه گفت: استانداری نقش هماهنگی و جمع بندی نظرات سازمان های تخصصی را دارد و نهادی تخصصی در موضوع تشخیص آلودگی هوا نیست و بنابر گزارش دستگاه‌های تخصصی مربوطه از جمله سازمان هواشناسی، شرایط در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران بررسی شده و بنا بر استانداردهای موجود نسبت به تعطیلی یا عدم تعطیلی برای گروه‌های پرخطر تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری مکرر استانداری تهران تا ساعت پایانی شب گذشته برای اعلام وضعیت آلودگی هوا در روز یکشنبه، گزارشی مبنی بر پر خطر بودن شرایط دریافت نشد، اما صبح امروز و با ملاحظه تغییرات جوی و ورود گرد و غبار و پایداری هوا پیگیری مجددی صورت گرفت که بر آن اساس سازمان هواشناسی در گزارش جدید خود وضعیت هوای تهران را برای گروه‌های پرخطر ناسالم اعلام کرد. 

معاون عمرانی استاندار بیان کرد: به همین دلیل و برای حفظ سلامتی  دانش آموزان استانداری تهران صبح امروز و بلافاصله پس از دریافت گزارش جدید، تعطیلی پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی را اعلام کرد.

ملکی ادامه داد: با این وجود، این توضیحات رافع مسئولیت استانداری تهران در قبال ایجاد اختلال در برنامه‌ریزی روزانه شهروندان شهر تهران نمی‌شود و بدین وسیله از شهروندان تهرانی عذرخواهی می‌کنم.

وی تاکید کرد که بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا مدارس ابتدایی نوبت بعد از ظهر نیز تعطیل است و دانش آموزان نوبت صبح نیز لازم است در صورت حضور در  مدارس، از حضور در فضای باز اجنتاب کنند.

برنامه‌ای برای تشکیل دوباره جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران نداریم

زهره عبادتی، معاون محیط زیست انسانی استان تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس، درباره ادامه این شرایط طی ساعات آینده در تهران و احتمال ادامه وضعیت بسیار ناسالم هوا در روز آینده نیز گفت: برنامه‌ای برای تشکیل دوباره جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران نداریم.

وی با اشاره به اینکه هواشناسی حوالی ساعت 4 بعدازظهر درباره ادامه روند آلودگی هوا، گزارشی ارائه خواهد داد ، ابرازداشت:  اگر این شرایط تداوم داشته باشد فردا دوباره تصمیمات امروز تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول