اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

دانشگاه سیستان و بلوچستان در میان هزار دانشگاه اثرگذار جهان

بر اساس نظام رتبه بندی تایمز در سال 2022، دانشگاه سیستان و بلوچستان در میان هزار دانشگاه اثرگذار جهان و 27 دانشگاه اثرگذار از ایران قرار گرفت.

دانشگاه سیستان و بلوچستان در میان هزار دانشگاه اثرگذار جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه میزان تأثیرگذاری در سطوح گوناگون صنعتی، مالی، نوآوری و غیره در سطح جهان برای نخستین بار سال ۲۰۱۹ از سوی نظام رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز انجام شد، تایمز در این رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را بر پایه اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ارزیابی می‌کند.

 اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ۱۷ مورد است که موسسه تایمز برای این رتبه‌بندی از آنها استفاده کرده است. این اهداف  ۱: نبود فقر ۲: نبود گرسنگی ۳: سلامت و رفاه برای مردم ۴: کیفیت آموزش ۵: برابری جنسیتی ۶: دسترسی به آب بهداشتی ۷: انرژی مقرون‌به‌صرفه و پاک ۸: اشتغال مناسب و رشد اقتصادی ۹: صنعت، نوآوری و زیرساخت ۱۰: کاهش نابرابری ۱۱: شهرها و جوامع پایدار ۱۲: تولید و مصرف مسئولانه ۱۳: عملکرد در خصوص کنترل اقلیم ۱۴: زندگی زیر آب ۱۵: زندگی در زمین ۱۶: صلح، عدالت و قدرت ۱۷: مشارکت در تحقق اهداف توسعه است.

دانشگاه سیستان و بلوچستان توانست از سال 2020 با حضور پررنگ خود در این رتبه‌بندی به دلیل فعالیت‌های آکادمیک فرا منطقه‌ای و میزان تاثیر گذاری‌اش بر رفع فقر و کارآفرینی ، همکاری تنگاتنگ با صنعت، سازمان‌های محیط زیست، میراث فرهنگی، همکاری با همسایگان شرقی ایران، افغانستان و پاکستان، فراهم نمودن بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی افغانستانی و کمک به بالا بردن سطح آگاهی جامعه و با ایجاد پارک‌های فعال فناوری و نوآوری، و تشویق دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به ایجاد ایده های استارت آپی و حمایت کامل از آنان تا ورود به بازار کار و توزیع؛ موفق به کسب رتبه در میان دانشگاه‌های تراز اول دنیا در سه سال پیاپی 2020، 2021 و 2022 در بین دانشگاه های تاثیر گذار جهان گردد.

بر اساس گزارش رسمی موسسه تایمز که در خبرگزاری های رسمی کشور از جمله خبرگزاری مهر نیز انتشاریافته است، در سال 2022 از مجموع بیش از 2000 دانشگاه دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و علوم پزشکی کشور، تنها 27 دانشگاه در لیست دانشگاه‌های اثرگذار دنیا حضور دارند که دانشگاه سیستان و بلوچستان همچنان موقعیت خود را در این رتبه‌بندی حفظ نموده است.

لازم به یادآوری است فعالیت‌های علمی و عملی دانشگاه سیستان و بلوچستان در دوران سخت کرونا برای مبارزه با این ویروس منحوس موجب شد تا علیرقم افزایش حضور دانشگاه‌های تراز اول دنیا در فهرست تایمز، این دانشگاه همچنان در لیست دانشگاه های تأثیرگذار جهان قرار داشته باشد و نه‌تنها در این رتبه‌بندی حائز امتیاز گردیده است، بلکه با توجه به استانداردهای آموزشی و پژوهشی توانسته در دیگر رتبه‌بندی‌های تایمز از جمله دانشگاه‌های جوان و دانشگاه‌های جهان نیز حائز رتبه گردد. 

گزارش کامل رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در سال 2022 در وب‌گاه رسمی موسسه تایمز به نشانی:
https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2022/world-ranking ارائه شده است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول