اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده پارلمان اروپا: تحریم‌ها علیه روسیه کارساز نیستند

عضو ایرلندی پارلمان اروپا ضمن بیان اینکه اگر بروکسل نفت روسیه را نخرد، طرف دیگری این کار را خواهد کرد گفت مردم عادی در اروپا هزینه این تحریم‌ها را پرداخت خواهند کرد.

نماینده پارلمان اروپا: تحریم‌ها علیه روسیه کارساز نیستند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کلر دالی» از نمایندگان پارلمان اروپا از ایرلند، گفت که تحریم نفت روسیه جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند و جان هیچ کسی را در این کشور نجات نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: (این را نمی‌گویم) به این دلیل که برای روسیه متاسفم، یا در فهرست حقوق و دستمزد پوتین هستم، بلکه به این دلیل که تحریم‌ها کارساز نیستند. آن‌ها هرگز جنگ را متوقف نکرده‌اند.

دالی استدلال کرد که با تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا «جان یک اوکراینی هم نجات نخواهد یافت» و افزود: اگر اروپا آن را نخرد، طرف دیگری این کار را خواهد کرد. مردم عادی اروپا هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.

اتحادیه اروپا این هفته پیشنهاد کرد که نفت روسیه را تا پایان سال جاری حذف کند. بر اساس گزارش‌ها، بروکسل برای مجارستان و اسلواکی که اقتصاد آن‌ها به شدت به منابع انرژی روسیه متکی است، معافیت‌هایی در نظر گرفته است.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، دالی با این ادعا که روسیه بدون شک مسئولیت مرگ و میر در اوکراین و موج پناهجویان از این کشور را برعهده دارد، استدلال کرد که غرب نیز به درگیری کمک کرده است. وی گفت: اما ما نمی‌توانیم نقش اتحادیه اروپا و ایالات متحده را نادیده بگیریم. این برای توجیه روسیه نیست. این به سادگی برای توضیح است، زیرا اگر مشکلی را ریشه‌یابی نکنید، نمی‌توانید آن را حل کنید. دالی در ادامه یادآوری کرد که چگونه پاپ فرانسیس این هفته اشاره کرد که گسترش ناتو به سمت شرق شاید کارزار نظامی روسیه در اوکراین را که در اواخر فوریه آغاز شد، تسهیل کرد.

این نماینده پارلمان اروپا سپس گفت افزود واکنش اتحادیه اروپا و دولت ایرلند با ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف، تقریباً تشدید جنگ و اطمینان از ادامه آن بوده است.

انگلیس روز شنبه متعهد شد ۱.۳ میلیارد پوند (۱.۶ میلیارد دلار) کمک نظامی بیشتر به اوکراین می‌کند. این اقدام یک روز پس از وعده ۱۵۰ میلیون دلاری کمک نظامی بیشتر آمریکا به کی‌یف اعلام شد. این در حالی است که مسکو بارها درباره پیامدهای این اقدام هشدار داده است. 

روسیه هدف از عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین را غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی این کشور اعلام کرده است. کرملین خواستار آن است که اوکراین رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به بلوک نظامی ناتو به رهبری ایالات متحده نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده و ادعاهایی مبنی بر این که قصد دارد این دو جمهوری را با زور پس بگیرد، رد کرده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول