اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

در «هنر و تجربه» نباید به دنبال منفعت مالی بود

دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت تاکید کرد در نمایش‌های «هنر و تجربه» نگاه منفعت طلبانه نباید وجود داشته باشد.

در «هنر و تجربه» نباید به دنبال منفعت مالی بود

مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره فیلم مقاومت و تهیه‌کننده سینما به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: وجود موسسه «هنر و تجربه» و فعالیت آن در سینمای ما اقدام درستی ا‌ست، چراکه برخی فیلم‌ها به دلایل مختلف، فروش بالایی ندارند و نیاز به حمایت در عرضه و اکران دارند. اگر قرار باشد اینگونه فیلم‌ها را در یک بازار عمومی عرضه کنیم، مشکلاتی به‌وجود می‌آید. پس اکران آن‌ها با عنوان «هنر و تجربه» فی نفسه خوب است و باید جدی گرفته شود، البته مشکلاتی نیز در این راستا وجود داشته که باید به آن‌ها پرداخت تا حل شوند و به سمت هدف اصلی تاسیس چنین گروهی پیش برویم.

وی ادامه داد: اینکه مرکز گسترش مسئولیت اکران اینگونه آثار را در نظر گرفته است، نگاه حرفه‌ای تری به این موضوع است، اکران آثار هنری و تجربی درآمد قابل توجهی ندارد پس نیازی به واسطه نیست. اگر سیستم اکران آثار، دولتی باشد و نگاهی منفعت‌طلبانه به ماجرا نداشته باشد، اکران بهتری را پیش رو خواهیم داشت، مرکز گسترش نیز می‌تواند گزینه خوبی برای این امر باشد.

عظیمی میرآبادی افزود: نگاه درآمدزا به موضوع اکران فیلم‌های «هنر و تجربه» درست نیست. نباید در جدول اکران «هنر و تجربه» فیلم‌هایی باشند که  ماهیت هنری و تجربی ندارند. وقتی یک فیلم با مخاطب و فروش بیشتر را در برنامه اکران محدود «هنر و تجربه» می‌گذاریم، فیلم‌های دیگر دچار مشکل می‌شوند و عرضه‌شان محدود می‌شود.

این تهیه‌کننده در پایان تصریح کرد: اگر قرار است که اکران آثار هنری و تجربی در دست یک موسسه دولتی مثل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قرار گیرد، باید کار را به‌صورت غیر منفعت‌طلبانه پیش برد و درآمد حاصل از فروش فیلم‌ها را در اختیار صاحبان آثار قرار دهند یعنی از بودجه دولتی برای حمایت در تبلیغات و اداره مجموعه استفاده کنند و میزان فروش در اختیار صاحبان آثار قرار گیرد به نظر می‌رسد روال همین است و این اتفاق خوبی برای سینمای هنری و تجربی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول