اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جزئیات تحریم‌های ضدروسی انگلیس مشخص شد

دولت انگلیس در راستای اعمال فشار به مسکو تعرفه‌های واردات پلاتین و پالادیوم از روسیه و بلاروس را افزایش داده است.

جزئیات تحریم‌های ضدروسی انگلیس مشخص شد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت بریتانیا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که تعرفه‌های واردات پلاتین و پالادیوم از روسیه و بلاروس را به عنوان بخشی از دور جدید تحریم‌ها که حدود ۱.۷ میلیارد پوند (۲.۱۰ میلیارد دلار) تجارت را هدف قرار می‌دهد، افزایش خواهد داد.

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، تعرفه‌های واردات بر طیفی از محصولات تا 35 درصد افزایش می‌یابد و لندن صادرات کالاهایی چون مواد شیمیایی پلاستیک، لاستیک و ماشین‌آلات به روسیه را به ارزش مجموع 250 میلیون پوند (310 میلیون دلار) ممنوع می‌کند.

دولت روسیه با صدور بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «این سومین موج تحریم‌های تجاری دولت انگلیس است که اعلام می‌شود و شامل طلا و انرژی نیست و سهم واردات کالا از روسیه را که تحت تحریم‌های جدید تحت تأثیر قرار خواهد گرفت را به 96 درصد می‌رساند و تحت کل محدودیت‌های نسبی 60 درصد از صادرات کالا به روسیه آسیب خواهد دید».

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه)، بریتانیا به تلاش‌های غرب برای قطع دسترسی روسیه از بازارهای جهانی پیوسته است و تاکنون اقدامات اقتصادی تنبیهی بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین مطرح کرده است.

بر اساس گزارش راشاتودی، روسیه ظرف چند ماه در معرض 6 هزار محدودیت و تحریم هدفمند قرار گرفته است و این در حالی است که روسیه یکی از صادرکنندگان بزرگ تمامی انواع کالا از جمله انرژی و غلات است. روسیه همچنین تولیدکننده پیشتاز پلاتین و پالادیوم نیز می‌باشد.

علاوه بر انگلیس، دولت کانادا همزمان با پایان سفر «جاستین ترودو» نخست وزیر این کشور به اوکراین و ساعاتی بعد از نشست مجازی سران گروه 7 تحریمهای جدیدی علیه روسیه وضع کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر نخست وزیری کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد، 38.7 میلیون دلار کمک مالی دیگر به شکل کمکهای تسلیحاتی برای اوکراین در نظر گرفته و همچنین 40 فرد روس از جمله 19 نفر در بخش نظامی و دفاعی و 5 نهاد روسی را در لیست تحریمهای خود قرار داده است. 

دولت آمریکا نیز پیش از این در روز یک شنبه از وضع تحریمهای جدید علیه مسکو خبر داده بود. تحریمهای انگلیس و کانادا ساعاتی پس از پایان نشست مجازی سران گروه 7 اعلام شده است.

رهبران گروه 7 روز یکشنبه طی بیانیه‌ای از دور جدید تحریمها علیه روسیه با هدف گیری بخش صنعتی این کشور، رسانه‌های تحت کنترل دولت مسکو، مقامات اجرایی بخش مالی روسیه و بلاروس و بانکهای اصلی روسیه از جمله «گازپروم بانک» خبر داده بودند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول