اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۴۰ هزار میلیارد برای سال نخست رتبه‌بندی معلمان تامین شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان برای سال نخست طرح رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده و از ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ نیز تامین شده است.

۴۰ هزار میلیارد برای سال نخست رتبه‌بندی معلمان تامین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سید علی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم تجلیل و بزرگداشت معلمان شهرری، اظهار کرد: یکی از جلوه‌های شیوع و همه‌گیری کرونا، شناساندن و نمایاندن زحمات و خدمات قشر فرهنگی جامعه بود.

وی معلمان را افسران و پیشقراولان جنگ نرم و تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌ها نقش پیشرویی خود را حفظ کرده، البته وجود برخی مشکلات از جمله در حوزه اقتصاد، اشتغال، صنعت خودرویی و غیره ناشی از کم کاری‌ها و اهمال ما است.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: دانشمندان جوان ما محصول تربیت معلمانی هستند که جوهره ایمان، اخلاق و تقوا را در کام آن‌ها چشانده و رشد و پرورش داده‌اند.

یزدی‌خواه ادامه داد: معلمان آینده‌سازان کشور هستند که آتیه‌سازان را در حوزه‌های اجتماعی، اعتقادی، فرهنگی و خودسازی تربیت کرده و پرورش می‌دهند، تا در آینده نقش و سهم خود را در تعالی و پیشرفت کشور ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و مطالبات فرهنگیان، تاکید کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان از مدت‌ها پیش آماده اجرایی شدن بود اما دولت پیشین آن را عملا در بهار ۱۴۰۰ و ماه‌های پایانی عمر کاری خود به مجلس آورده و از سویی علنا اعلام کرد هیچ اعتباری برای این منظور تخصیص نداده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هدف از رتبه‌بندی معلمان را ارتقاء کیفیت آموزشی و بهبود معیشت معلمان برشمرد و ادامه داد: در سال نخست اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده و از ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ نیز تامین شده است.

یزدی‌خواه البته رتبه‌بندی را اقدام حداقلی برای توجه به معیشت معلمان دانست و بر ضرورت توسعه آن تاکید کرد تا فرهنگیان بدون داشتن دغدغه مالی و اقتصادی همه توان خود را به تعلیم و تعلم و ارتقاء آموزش معطوف کنند.

وی تصریح کرد: باید بستری فراهم شود که معلمان فارغ از هرگونه دغدغه مالی و اقتصادی توان و انرژی خود را برای مطالعه، تهیه طرح درس و افزودن بر دامنه اطلاعات خود صرف کرده و به رسالت اصلی خود که همانا آموزش و تربیت آینده‌سازان کشور است، بپردازند.

گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مسؤولان شهرستانی در مجموعه فرهنگی ایوان ری برگزار شد، از معلمان برتر شهرستان ری تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول