اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آزادیخواه: با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها قرار نیست یارانه‌ای حذف شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در جراحی اقتصادی کشور قرار نیست یارانه‌ای حذف شود در واقع مدل پرداخت یارانه به مردم تغییر می‌کند نه اینکه ضرری متحمل مردم شود.

آزادیخواه: با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها قرار نیست یارانه‌ای حذف شود

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه دولت یارانه‌های پیدا و پنهان را به مردم پرداخت می‌کند اظهار کرد: یارانه‌ای که دولت به مردم در طول سال  به صورت پیدا و پنهان به مردم پرداخت می‌کند بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است که رقم سنگینی است.

وی با بیان اینکه با جراحی اقتصادی کشور قرار نیست یارانه‌ای حذف شود گفت: در واقع مدل پرداخت یارانه به مردم تغییر می‌کند نه اینکه ضرری متحمل مردم شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی برای محصولاتی که از آرد تولید می‎شود باعث بالا رفتن قیمت محصولات شده است گفت: با توجه به قانون  بودجه سال ۱۴۰۱ و بر اساس گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اختیار حذف یا عدم حذف ارز ترجیحی با دولت است و دولت زمان و مدیریت وضعیت این ارز را تعیین می‌کند.

وی گفت: تاکید مجلس نیز این است که اگر دولت قصد تغییر در شیوه پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی را دارد باید پیش از این اقدام، ترتیب قانونی برای جبران زیان رفاه مصرف‌کننده را پیش‌بینی کند تا افراد بتوانند کالا و خدمات را به نرخ شهریور ۱۴۰۰ تهیه کنند.

آزادیخواه افزود: قرار است یارانه کالاهای اساسی به مردم داده شود تا شاهد ایجاد تورم در کشور نباشیم و سایر کالاها افزایش قیمتی نخواهد داشت.

 وی گفت: براساس قانون مجلس، دولتمردان باید برای مدیریت ارز ترجیحی مکانیسمی تعریف کنند که قدرت خرید خانوار نسبت به شهریور سال گذشته کاهش پیدا نکند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با بیان اینکه سازوکار اختصاص یارانه پنهان باید ساماندهی شود گفت: بخش زیادی این یارانه به بخش زیادی از آن به جامعه هدف که اقشار کم‌درآمد هستند، نمی‌رسد و تاکید داریم اقدامات دولت با مدیریت و دقت بالا همراه باشد تا سفره مردم تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید از قیمت‌ روی کالاها متوجه اصلاحات اقتصادی دولت شوند افزود: دولت ابتدا باید منابعی را به ازای حذف ارز ترجیحی به حساب مردم واریز کند و بعد از آن فرآیند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را پیش گیرد .

آزادیخواه با تاکید بر اینکه جلوی قاچاق باید گرفته شود گفت: امروز شاهدیم آرد با قیمت ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان به دست نانوا می‌رسد که همین آرد توسط قاچاقچیان تا ۶۰۰ هزار تومان در مرز به کشورهای دیگر فروخته می‌شود و الان دولت بر آن است جلوی آن را بگیرد و این بخش را مدیریت کند.

 وی با تاکید بر اینکه باید این مسائل بیشتر برای مردم تبیین شود و دولت نیز مسائل را شفاف‌سازی کند خاطرنشان کرد: مجلس نیز با همه توان کنار دولت است و دولت باید با تدبیر جلو برود تا مردم متحمل هیچ ضرری نشوند.

انتهای پیام/۸۹۰۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول