اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هشدار چین به آلمان درباره گسترش درگیری‌های اوکراین

رئیس جمهور چین به صدراعظم آلمان درباره تشدید تنش و گسترش درگیری‌های اوکراین هشدار داد و بر لزوم حل مسالمت‌آمیز این بحراین تأکید کرد.

هشدار چین به آلمان درباره گسترش درگیری‌های اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین روز دوشنبه با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان به‌صورت ویدئویی گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شی در این تماس گفت: «باید تمام تلاش‌ها را به کار گرفت تا از تشدید تنش و گسترش درگیری‌های اوکراین که ممکن است به وضعیتی غیر قابل مدیریت تبدیل شود، جلوگیری شود».

علاوه بر این، رئیس جمهور چین از شولتز درخواست کرد  به «ابتکار جهانی امنیتی» بپیوندد که چارچوب گسترده‌ای را درباره اصل «تفکیک‌ناپذیری امنیت» فراهم می‌کند.

شی همچنین با هشدار در این زمینه که «بحران اوکراین بار دیگر امنیت اروپا را در یک مقطع حیاتی قرار داده است، بر حمایت چین از حل مسالمت‌آمیز این درگیری‌ها تأکید کرد.

او در این تماس ویدئویی با صدر اعظم آلمان از اروپا درخواست کرد «بر روی صلح طولانی‌مدت تمرکز کند» و «به‌دنبال حل مشکلات از طریق روش‌های مسئولانه» باشد.

هشدار شی به شولتز در حالی صورت گرفته که آلمان در صدد ارسال خودروهای زرهی سنگین به اوکراین در بحبوحه درگیری این کشور با روسیه است.

پیش از شروع این درگیری‌ها، روسیه خواستار دریافت ضمانت‌های امنیتی از سوی کشورهای غربی بر اساس اصل تفکیک‌ناپذیری امنیت شده بود. با شکست تلاش مذاکرات غرب و روسیه در این زمینه، مسکو تصمیم گرفت نیروهای خود را وارد خاک اوکراین کند.

اروپایی‌ها از زمان شروع این درگیری‌ها از پنجم اسفند سال گذشته، تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه وضع کرده و پکن را به جانب‌داری از مسکو متهم کرده‌اند.

علاوه بر رئیس جمهور چین، مقام‌های روسیه نیز بارها هشدار داده‌اند عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول