اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه در حال ساخت نسل جدید موشک‌های «اَبَر فراصوت»

معاون نخست‌وزیر روسیه خبر داد، این کشور در حال ساخت موشک‌های نسل جدید «اَبَر فراصوت» است.

روسیه در حال ساخت نسل جدید موشک‌های «اَبَر فراصوت»

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش‌های غربی‌ها و روسیه بر سر اوکراین باعث افزایش نگرانی‌ درباره احتمال درگیری‌ میان دو طرف شده است، مقام ارشد مسکو از ساخت موشک‌های نسل جدید روسیه خبر داد.

منابع محلی در روسیه گزارش دادند، «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر اعلام کرد که مسکو درصدد تجهیز بیشتر نیروهای مسلح این کشور به تجهیزات و موشک‌‎های هدایت شونده است.

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری اینترفکس، معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که این کشور در حال ساخت نسل جدید موشک‌های «اَبَر فراصوت» است. به گفته او، زرادخانه جدیدی برای انجام حملات از هوا، زمین و دریا طراحی شده است.

یوری بوریسوف افزود، روسیه به اندازه کافی موشک و مهمات هدایت شونده برای انجام کلیه وظایف محوله به نیروهای مسلح این کشور در اختیار دارد.

اظهارات این مقام ارشد روسیه در شرایطی انجام شده که یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شده بود، با توجه به شدت گرفتن درگیری‌ها بر سر اوکراین، مهمات و تجهیزات هدایت شونده روسیه رو به اتمام است.

تاکید معاون نخست‌وزیر روسیه بر نسل جدید موشک‌های اَبَر فراصوت و انبار کافی مهمات بعد از اظهارات «دیمیتری روگوزین» رئیس سازمان هوافضای روسیه مطرح شده است. وی هشدار داده بود که مسکو قادر است در صورت به‌راه افتادن جنگ اتمی، ظرف نیم ساعت کشورهای عضو ناتو را تخریب کند.

از زمان آغاز بحران اوکراین، روسیه بارها اعلام کرد که از موشک‌های پیشرفته برای هدف قرار دادن اهداف نظامی بهره برده است. طبق اعلام وزارت دفاع روسیه از موشک‌های فراصوت از قبیل «اُنیکس» و «کینژال» در اوکراین استفاده کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول