اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا از تحریم انتقال نفت روسیه عقب‌نشینی کرد

یک روزنامه انگلیسی گزارش داد اتحادیه اروپا از طرحی که خواستار منع کشتی‌ها از انتقال نفت خام روسیه بوده عقب‌نشینی کرده است.

اتحادیه اروپا از تحریم انتقال نفت روسیه عقب‌نشینی کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا از برنامه خود برای ممنوع کردن حمل نفت خام روسیه توسط صنعت کشتی‌رانی بروکسل عقب‌نشینی کرد.

روزنامه فایننشال‌تایمز نوشته اتحادیه اروپا بر سر این تحریم‌ها به توافق نرسیده، اما کمیسیون اروپا هنوز قصد دارد شرکت‌های اروپایی را از صدور بیمه برای نفت‌کش‌های حامل نفت خام روسیه منع کند. هدف از این اقدام، محدود کردن توانایی روسیه برای انتقال نفت خام است.

این روزنامه انگلیسی نوشته اتحادیه اروپا در تلاش برای رسیدن به توافق برای اعمال ششمین بسته تحریم‌های خود علیه روسیه است. این تحریم‌ها قرار بود مواردی برای منع کشتی‌ها از انتقال نفت روسیه و ممنوعیت واردات نفت از این کشور را شامل شود.

طبق گزارش فایننشال‌تایمز، کمیسیون اروپا در تلاش بوده مجارستان و چند کشور دیگر در مرکز و شرق اروپا را برای موافقت با تحریم‌های مرحله‌بندی‌شده نفت روسیه متقاعد کند. رئیس کمیسیون اروپا قرار است روز دوشنبه برای رایزنی درباره همین موضوع به بوداپست سفر کند.

چند مقام آگاه به موضوع به فایننشال‌تایمز گفته‌اند که ایده تحریم انتقال نفت روسیه بعد از لابی‌گری مالت و یونان اکنون کنار گذاشته شده است.

در جریان گفت‌وگوها برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفته‌اند اعلام تحریم‌های موثر علیه انتقال نفت روسیه بایستی با مشارکت کشورهایی نظیر انگلیس و آمریکا همراه شود. آنها گفته‌اند به ویژه مشارکت آمریکا حائز اهمیت است و واشنگتن می‌تواند از نفوذ خود روی کشورهایی مانند لیبری، پاناما، جزایر مارشال که کشتی‌ها تحت پرچم آنها حرکت می‌کنند برای اعمال این تحریم‌ها استفاده کند.

هفته پیش  یک روزنامه آمریکایی مدعی شده بود اتحادیه اروپا با غلبه بر برخی اختلاف‌های عمیق میان اعضای خود در حال آماده شدن برای اعمال تحریم‌های نفتی مرحله‌بندی‌شده علیه روسیه است.

روزنامه نیویورک‌تایمز با گزارش این خبر اضافه کرد اعضای اتحادیه اروپا از چند هفته پیش در حال مقدمه‌چینی برای این تحریم‌ها بوده‌اند و قرار است گفت‌وگوهای فشرده چند روز ادامه داشته باشد.

این روزنامه مدعی شده اتحادیه اروپا قرار است علاوه بر تحریم‌های نفتی، تحریم‌های دیگری را هم بانک‌های بزرگ روسیه و برخی از شخصیت‌های بلندپایه روسیه‌ای اعلام کند.

یک مقام اروپایی گفته اعضای اتحادیه اروپا احتمالاً تحریم‌های مرحله‌بندی‌شده‌ای را علیه نفت روسیه اعلام خواهند کرد. اعلام این تحریم‌ها در حکم پایانی بر اختلافاتی خواهد بود که وابستگی کشورهای اروپایی به منابع انرژی روسیه را در مدار توجه قرار داده است.

چند مقام اتحادیه اروپا گفته‌اند انتظار می‌رود سفیران اتحادیه اروپا چهارشنبه هفته آینده موافقت نهایی خودشان را با طرح مورد نظر اعلام کنند. این مقام‌ها به شرط عدم افشای نام با نیویورک‌تایمز گفت‌وگو کرده‌اند.

نیویورک‌تایمز مدعی شده این تحریم‌ها بزرگترین و مهم‌ترین گام جدید از سوی کشورهای اروپایی برای تنبیه روسیه بابت حمله به اوکراین خواهد خواهد بود. این تحریم‌ها، در صورت تصویب، ششمین بسته تحریمی اروپایی‌ها علیه روسیه خواهد بود.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول