اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فرهنگ‌سازی در ترافیک مقدم بر اعمال دستورالعمل‌های تنبیهی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: فرهنگ‌سازی در عرصه حمل و نقل و ترافیک مقدم بر اعمال دستورالعمل‌های تنبیهی و تشدید جرائم است.

فرهنگ‌سازی در ترافیک مقدم بر اعمال دستورالعمل‌های تنبیهی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با سردار سرتیپ کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در عرصه حمل و نقل و ترافیک مقدم بر اعمال دستورالعمل‌های تنبیهی و تشدید جرائم است. زیرا رانندگان وسایل نقلیه در خیابان‌ها در واقع همان افرادی هستند که در زمان بحران‌های اقتصادی و یا بزنگاه‌های خاص، از یکدیگر پشتیبانی و دستگیری می‌کنند.

وی افزود: اگر مردم ما از این حقیقت آگاه باشند، قطعاً روحیه ایثار و گذشت را در فرهنگ رانندگی خود نیز رعایت می‌کنند. این موضوع خصوصاً در شهر امام رئوف، اهمیت مضاعف خواهد داشت.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند با ابزارهای قانونی خود، رانندگان را ملزم به پایبندی به قانون کند.

وی تاکید کرد: ترویج قانون مداری در جامعه، مهم‌ترین رسالت پلیس است. اما برای ترویج قانون مداری نیز به مقدمات و امکاناتی نیاز است. متأسفانه در جاده‌های استان خراسان رضوی که به خاطر حضور مستمر و همه‌روزه زائران امام رضا (ع) از نظر ترافیک تردد وسایل نقلیه همواره بسیار شلوغ است، نیروی انسانی پلیس راهور در این استان تناسب معقولی با وضعیت تردد در جاده‌های استان ندارد. تقسیم نیروی انسانی در پلیس راهور به تناسب تقسیمات معمول در میان استان های دیگر کشور باید اصلاح شود و شورای ترافیک کشور ضمن بررسی جاده‌های برون‌شهری و همچنین خیابان‌های مشهد، طراحی‌های ابتکاری برای رفع گره ترافیک این شهر ارائه کند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول