اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن قانون تسهیل اعطای وام به اوکراین را امضا کرد

رئیس جمهور آمریکا اختیارات جدیدی را امضا کرد که کنگره برای تسریع در کمک‌های نظامی به اوکراین به او اعطا کرده است.

بایدن قانون تسهیل اعطای وام به اوکراین را امضا کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه قانونی را برای تسهیل اعطای وام به اوکراین امضا کرد.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی بایدن اختیارات جدیدی را امضا کرد که کنگره برای تسریع در کمک‌های نظامی به اوکراین به او اعطا کرده است.

رئیس جمهور آمریکا درباره امضای قانون تسهیل وام اوکراین در توئیتی نوشت: «من تصمیم برای تسریع در ارسال تسلیحات به اوکراین را امضا می‌کنم زیرا این مهم است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، این سند که توسط هر دو مجلس کنگره آمریکا تصویب شده است، برای ساده سازی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین طراحی شده است. به ویژه موقتا تعدادی از الزامات مربوط به اختیارات رئیس جمهور آمریکا برای قرض دادن تجهیزات دفاعی را در صورتی که برای دولت اوکراین یا سایر کشورهای اروپای شرقی که در معرض تهاجم روسیه قرار گرفته‌اند در نظر گرفته شود، حذف می‌کند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز به نقل از منابع خود گزارش داد: «دموکرات‌های کنگره می‌خواهند بسته پیشنهادی ۳۳ میلیارد دلاری بایدن برای کمک به اوکراین را به ۴۰ میلیارد دلار افزایش دهند».

پیش از این، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که حامی قرار دادن نام روسیه در لیست کشورهای حامی تروریسم است. (جزئیات بیشتر)

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به منظور منزوی کردن مسکو در جامعه بین‌الملل، از انواع فشارها و تحریم‌ها علیه این کشور استفاده کنند. آمریکا و متحدانش ضمن تشدید فشارها علیه روسیه، به حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی خودشان در قبال اوکراین شدت داده‌اند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول