اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

نشانی غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت:‌ هر روز ۲ نفر از راویان دوران دفاع مقدس برای پاسخگویی به سؤالات و ابهامات بازدیدکنندگان داخل غرفه حضور خواهند داشت.

نشانی غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس، سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از چند سال تعطیلی به دلیل فراگیری بیماری کرونا، از ۲۱ اردیبهشت‌ماه شروع به کار خواهد کرد. در این رویداد فرهنگی که با حضور ناشران و نویسندگان عرصه ادب و فرهنگ برگزار خواهد شد، علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانند با سهولت بیشتری به آثار مورد نظر خود و نیز آثار تازه منتشر شده دست پیدا کنند.

در میان آثار تولید شده با موضوعات گوناگون، آثار تولید شده در حوزه دفاع مقدس که از استقبال خوبی از سوی دوستداران کتاب؛ به‌ ویژه جوانان برخوردار است، جلوه دیگری دارد. این آثار که به همت ناشرین فعال در عرصه دفاع مقدس و مقاومت تولید و منتشر شده است، نقش چشمگیری در زنده نگه‌داشتن راه و نام شهدا و رزمندگانی که در این مسیر با استقامت و شجاعت و نثار جان قدم برداشته‌اند، دارد.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از جمله ناشرین فعال در حوزه دفاع مقدس است که با تولید آثار فاخر و با کیفیت پژوهشی و مرجع، ضمن جلب نظر علاقه‌مندان به حوزه دفاع مقدس، محققان و پژوهشگران و قشر فرهیخته جامعه، نقش ارزنده‌ای را در افزایش غنای محتوای کتاب‌ها دفاع مقدسی به خود اختصاص داده است.

برای آشنایی بیشتر با نحوه حضور و فعالیت انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با مجتبی اخلاقی، مدیر انتشارات این مرکز گفت‌وگو کردیم:

حضور در نمایشگاه با ۳۱۰ اثر چاپی و صوتی

مجتبی اخلاقی با اشاره به حضور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با ۲ نشر «مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس» و «مرزوبوم» گفت: انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با ۲۱۶ جلد کتاب و انتشارات مرزوبوم با ۴۵ جلد کتاب در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: در حوزه کتاب صوتی نیز ۵۰ جلد کتاب صوتی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه خواهد شد.

تازه‌های کتاب دفاع مقدس در غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه در این نمایشگاه تازه‌های نشر را خواهیم داشت، عنوان کرد: این آثار مربوط به بهار ۱۴۰۱ هستند و به‌ تازگی وارد بازار نشر شده‌اند از جمله کتاب‌های «پدافند هوایی سپاه پاسداران»، «اطلس جبهه میانی»، «شناسنامه لشکر ۳۱ عاشورا»، «اطلس نقش کرمان در دوران دفاع مقدس»، «شناسنامه لشکر ۱۱ امیرالمؤمنین»، روزشمارهای ۳۴ و ۱/۴۸ و «تاریخ شفاهی مرحوم زارعی»، کتاب «نبرد ماووت»، «تاریخ تحلیلی دفاع مقدس» با ویراست جدید، پنج‌جلدی «سیری در جنگ» با ویراست جدید به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه خاطرات هم کتاب «چشم لشکر»، «دلفین‌های اروند» و «امدادگر کجایی؟» ارائه خواهند شد.

ابهامات خود درباره جنگ تحمیلی را در این غرفه جویا شوید

اخلاقی از حضور کارشناسان در غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع به‌ منظور ارائه توضیحات به علاقه‌مندان خبر داد و بیان کرد: هر روز ۲ نفر از راویان دوران دفاع مقدس جهت پاسخگویی به سؤالات و ابهامات بازدیدکنندگان داخل غرفه حضور خواهند داشت.

وی در رابطه با اقداماتی که در این مدت توسط این ۲ انتشارات انجام خواهد شد، گفت: تلاش داریم تا با برنامه‌هایی مثل رونمایی از آثار جدید مکتوب و صوتی و همچنین جشن امضا و ارائه آثار با تخفیفات متنوع با مخاطبین خود و علاقه‌مندان به حوزه دفاع مقدس تعامل بیشتری را برقرار کنیم و خدمات بهتری را نسبت به گذشته ارائه دهیم.

آثار جدید تا ۵۰ درصد تخفیف دارند

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس درباره میزان تخفیف آثار این مرکز در نمایشگاه اظهار کرد: هم‌زمان با سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایشگاه مجازی هم برگزار می‌شود. همان‌طور که مستحضر هستید بن‌های تخفیفی که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی برای کتاب‌ها در نظر گرفته است فقط مختص بخش مجازی نمایشگاه است؛ یعنی به بخش حضوری تعلق نمی‌گیرد. ما در نمایشگاه مجازی نیز فعال هستیم و ارسال آثار در نمایشگاه مجازی به‌ صورت رایگان برای علاقه‌مندان انجام خواهد شد.

ارائه کتاب‌های چاپ قدیم با همان قیمت‌های گذشته

وی با تأکید بر اینکه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، با توجه به رسالتی که دارد کتاب‌هایش را اتیکت نمی‌زند و با قیمت قبل ارائه می‌دهد، تصریح کرد: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس قصد دارد در این دوره با وجود افزایش سرسام‌آور قیمت کاغذ و فرآیند چاپ و در نتیجه افزایش خیلی زیاد قیمت کتاب، کتاب‌هایی که مربوط به چاپ‌های قبل از سال ۱۴۰۰ هستند را با همان قیمت‌های قدیمی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. همچنین در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب، آثار جدید تا ۵۰ درصد تخفیف ارائه خواهند شد.

غرفه ۸۴۱: انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

اخلاقی در خاتمه به نشانی غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلی تهران اشاره کرد و گفت: غرفه این مرکز شماره ۸۴۱ است و رو به روی ستون ۹۵ در شبستان قرار دارد. این انتشارات پذیرای علاقه‌مندان به آثار حوزه دفاع مقدس خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول