اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نشای ۳۳ درصدی اراضی شالیزاری گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به نشاء ۳۳ درصدی شالیزارهای گیلان گفت: بر اساس آمار ۷۹ هزار هکتار از اراضی شالیکاری استان نشا شده و ۵۹ هزار هکتار نیز کشت مکانیزه داشته و ۲۱۹ هزار هکتار معادل ۹۲ درصد شخم اولیه زده شده است.

نشای ۳۳ درصدی  اراضی شالیزاری گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمبود آب زراعی در گیلان همچنان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسؤولان در این استان است، اظهار کرد: به دلیل کمبود بارش باران در فصل زمستان نگرانی از کمبود آب زراعی در فصل کشت برنج وجود داشت لذا یکی از توصیه‌های جهاد کشاورزی به  کشاورزان استفاده حداکثری از آب‌های محلی و نزولات جوی است.

وی، با ابراز خرسندی از مدیریت صحیح رهاسازی آب زراعی در استان گیلان گفت: در چند روز گذشته شاهد  ابرناکی و رطوبت و هوا بوده و کشاورزان می‌توانند نشاء خود را به موقع انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از اجرای کشت قراردادی برنج  توسط کشاورزان گیلانی خبر داد و افزود: در این طرح نهاده های مورد نیاز شالیکاران رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد و قیمت در زمان برداشت محصول بر اساس پیش‌بینی‌ها خواهد بود.

محمدی با تأکید بر لزوم توجه به استفاده از کودهای پتاسه توسط شالیکاران گیلانی گفت:  از کشاورزان درخواست دارم به دلیل احتمال وجود خشکی و تنش آبی از کودهای پتاسه استفاده کنند تا مقاومت برنج را در مقابل خشکی و آفات افزایش دهد.

وی همچنین با اشاره به نشای ۳۳ درصدی شالیزارهای گیلان بیان کرد: بر اساس آمار  ۷۹ هزار هکتار از اراضی شالیکاری استان نشاء شده و ۵۹ هزار هکتار نیز کشت مکانیزه داشته و  ۲۱۹ هزار هکتار معادل ۹۲ درصد شخم اولیه زده شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول